پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۲۸۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در برنامه دست خط اظهار داشت؛ظلم بزرگی بود که گفتند «گشت ارشاد» بی‌حجابی را بیشتر کرده است.

شعار سال : دومین برنامه دست خط با حضور سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد.قسمتی از این گفتگو به بحث گشت ارشاد و برخورد های پلیس با بدحجابی اختصاص داشت که در اینجا می خوانید.

*گفته بودید برخی می گویند گشت ارشاد موجب بدحجابی ها شده، این در حالی است که اگر گشت ارشاد نبود وضع بدتر می‌شد.

بله. آمریکایی ها در تحلیلهای خودشان قبلاً گفته بودند سال ۸۰ بی‌حجابی در ایران است. بعد گفتند سال ۸۶ این اتفاق می‌افتد. در مسئله عفاف و حجاب آنطور که در ذهن من است ۲۶ دستگاه مسئول هستند؛ دو دستگاه هستند که کار سلبی دارند که یکی نیروی انتظامی و دیگری قوه قضائیه است.

بقیه دستگاهها کارهایی که باید را انجام نداده‌اند. نیروی انتظامی به نظر من خدمت بزرگی کرده است. در زمینه عفاف و حجاب نیروی انتظامی خدمت زیادی کرد. نیروی انتظامی از جاهایی است که کمتر شناخته شده است. کار کردن در نیروی انتظامی همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اینها مجاهد فی سبیل الله هستند واقعا همینطور است.

*این نقل از شما درست است که در قوانین ایالات متحده هم فساد ممنوع است البته به جز چند شهر که اگر مرد یا زنی برای عرضه خود در خیابان بایستد FBI آن را دستگیر می‌کند و اگر خانه ای محل فحشا باشد، همه دستگیر می‌شوند. این نقل درست است؟

بله؛ در خیلی جاها آنطور که ما از نزدیک دیدیم اینطور است. من خواستم بگویم آنها هم مقررات دارند. یک زمانی در نیویورک گفتند شهردار نیویورک گشت راه انداخته است. آنها هم برای خود ضوابطی دارند هر چند متفاوت با ماست. من خواستم بگویم آنها هم ضوابطی دارند و محکم برخورد می کنند.

اینکه طبق قانون برخورد کنیم و با پلیس برخورد کنیم که چرا قانونی برخورد می‌کنید، حرف اشتباهی است. باید به پلیس بگویند چرا برخورد نمی کنید. پلیس حق تحلیل ندارد و این حرف ظلم بزرگی بود.

*رئیس جمهور وقت هم به شما انتقاد کرد.

ظلم بزرگی بود که گفتند گشت ارشاد بی‌حجابی را بیشتر کرده است. رئیس جمهور وقت هم ...

*شما نیمچه رفاقتی با ایشان داشتید؛ از ایشان گله ای نکردید؟

بله. گله کردیم ولی نظر ایشان بر این بود که چنین اتفاقی رخ ندهد و وزارت کشور هم یواشکی با ما همکاری می کرد.

*از ترس رئیس جمهور بود؟

بله. ما تحت امر رئیس جمهور نبودیم.

*قبول دارید حتی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که مصوبه سال ۸۴ و برای اواخر دولت آقای خاتمی است، این مسئولیت هایی که برای دستگاه های مختلف فرهنگی گذاشته اند، در واقع ترجیح به این مسئولیت سلبی نیروی انتظامی دارد. اگر آنها کار خود را انجام دهند خیلی از این مسائل را نخواهیم داشت.

این درست است ولی دلیل نمی‌شود، نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل نکند. درست است که کار ایجابی و سلبی وجود دارد.

*ولی این روش ها اثر بیشتری دارد.

من یک مثال بیان کنم که همین مسئله عفاف و حجاب که بیان می کنید در مسئله سرقت هم تحلیل کنید، باید بگویید کار اقتصادی کنند، در امر اعتیاد هم همینطور می‌شود. در همه عرصه ها بخواهید وارد شوید یکسری کار ایجابی است که باید عده ای انجام دهند ولی این دلیل نمی‌شود کسی که مامور دولت است، وظیفه خودش را انجام ندهد.

اینطور باشد امنیت برقرار نمی شود که تحلیل کنیم و به پلیس بگویم در خیابان رفتید جرم را دیدید با مجرم برخورد نکنید. پلیس وظیفه خود را انجام می‌دهد و باید دست این پلیس را ببوسیم. واقعاً باید از پلیس تشکر کنیم. باید یقه کسانی را بگیریم که وظیفه خود را انجام نمی دهند.

ولی این را بگویم که مردم ما خوب هستند و اینطور جو درست نشود که فرهنگ و جو جامعه بی‌حجابی است؛ واقعا این طور نیست. سیاه نمایی نباید کنیم. عده ای اشکالاتی دارند که ناهنجاری است. با ناهنجاری چه کسی باید برخورد کند؟ این مشخص شده است.

تعداد بازدید : 6

 

شعار سال برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین