پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۳۲۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱
دبیرستان ماندگار شهید بهشتی رشت روز دهم مهر میزبان مسئولان دولتی بود که برای گشایش نخستین موزه- مدرسه به این دبیرستان آمده بودند.
شعار سال: موزه _ مدرسه سنجش و اندازه گیری گیلان در فضایی به وسعت ۴۰ متر مربع و با مساعدت اداره کل آموزش و پرورش استان، اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس، میراث فرهنگی و گردشگری و انجمن دانش آموختگان در دبیرستان ماندگار شهید بهشتی رشت گشایش یافت.
در این موزه ۱۵۰ اثر تاریخی شامل انواع ظروف سفالی، وزنه، پیمانه و ترازو‌هایی متعلق به دوره‌های مختلف تاریخی با قدمتی نزدیک به ۶۰۰ سال در جوار مدرسه ماندگار شهید بهشتی رشت به نمایش گذاشته شده، در این موزه ابزار‌های گوناگون سنجش و اندازه گیری طول، سطح، حجم و وزن در دوره‌های مختلف تاریخی، واحد وزن‌های روسی شامل پوت، نیم پوت، گرونیکا و قپان‌های فلزی و چوبی و وسایل توزین ابریشم از نوع فلزی و چوبی نیز ارائه شده است.
موزه _ مدرسه سنجش گیلان با هدف آشنایی و آموزش دیدارکنندگان به ویژه دانش آموزان با انواع واحد‌ها ابزار‌های سنتی سنجش و اندازه گیری و ابزار‌های اندازه گیری متریک گشایش یافته که از طریق دیداری "مشاهده" شنیداری "گفتگو" و لمس کردن "بساوایی" انجام خواهد شد.
در حاشیه گشایش این موزه ضمن تقدیر از امیر قربانی "بانی اصلی این موزه - مدرسه" از چهار کتاب با عناوین "میراث صنعتی گیلان"، "کاوش‌های ماسوله"، "جاذبه‌های گردشگری گیلان" و کتاب "گالش ها" رونمایی شد.
این موزه تخصصی حاصل ۱۴ سال فعالیت و تلاش "امیر قربانی" دبیر بازنشسته فیزیک دبیرستان ماندگار شهید بهشتی رشت در گردآوری ابزار‌های مختلف و تاریخی اندازه گیری است که برای اولین بار در گیلان افتتاح شده است.
استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصرایران، تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۴۹۳۶۵، www.asriran.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
0
گیلان خیلی از این ظرفیت های تاریخی و تبدیل به موزه شدن را داره فقط چون توجه کمی به منابع تاریخی و فرهنگیش میشه به این وضع افتاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
اميدوارم از شر كرونا رها بشيم تا بتونيم بريم مسافرت و از اين اثار بازديد كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
این موزه ها بعد از کرونا باید به بهره برداری خوبی برسه و هزینه هایی که کردیم در بیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین