پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۵۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
مردم جرگلان نداشتن راه را معضلی بزرگ برای خود می دانند و معتقدند که نبود راه مناسب، سالانه تعداد زیادی از اهالی و مسافران را به کام مرگ می کشاند و یا به آن ها صدمات جسمی و خسارات مالی وارد می کند.
شعارسال: از بیمارانی که در راه درمانگاه جان خود را از دست داده اند تا کسانی که در تصادفات جاده ای جان باخته اند در این مورد می توان مثال زد. به گفته مردم کم بودن عرض جاده و نداشتن شانه خاکی از ویژگی های بارز این جاده است که خود به کابوسی وحشتناک برای رانندگان مبدل شده است. ساکنان روستاهای مرزی بر این باورند که نبود راه ارتباطی مناسب، تردد در این بخش را با مشکل مواجه کرده به طوری که حضور برخی نیروهای غیربومی و کارمندان به رفت و آمدوخدمت در جرگلان تمایلی ندارند. در این مورد یکی از فرهنگیان غیر بومی که در یکی از روستا های مرزی جرگلان مشغول به خدمت است و در جاده یاد شده تردد می کند، اظهار می دارد: از بین رفتن روکش آسفالت، غیر استاندارد بودن عرض جاده و پیچ و خم های راه، رفت و آمد را دشوار کرده است به ویژه غیر بومیانی که از این جاده شناخت کافی ندارند بیشتر با خطر تصادف رو به رو هستند. وی از تصادفی می گوید که منجر به فوت همکارش در این جاده شد. وی به این نکته هم اشاره می کند که جاده جرگلان با کمترین بارش حادثه خیز و برای رفت وآمد نامناسب می شود.

خال محمد آخوند درخشان از روحانیان سرشناس بخش جرگلان از وعده های پوچ و توخالی مسئولان ابراز تأسف می کند و می گوید: برخی از مسئولان به کشتارگاه بودن جاده راز و جرگلان اذعان کرده و وعده های زیادی برای پیگیری رفع مشکلات آن داده اند اما هنوز هیچ یک از وعده ها تحقق نیافته است.وی ادامه می دهد: البته در برخی از روستاها اقداماتی از طرف بخشداری جرگلان صورت گرفته است اما هنوز ساکنان تعداد زیادی از روستاها در جاده های غیر استاندارد تردد می کنند. پولاد نجاهی، بخشدار جرگلان هم در مورد بازسازی راه ها عنوان می کند: در ساخت اکثر راه های جرگلان از آسفالت سرد استفاده شده است و این راه ها بیش از 20 سال عمر دارند و دارای چاله های زیاد و غیر قابل استفاده هستند و این امر رفت وآمد را برای مردم منطقه سخت و خطرناک کرده است. وی با بیان این که در برنامه مالی سال 94، روکش آسفالت 67 کیلومتر مصوب شده است، خاطرنشان می کند: با مساعد شدن شرایط جوی وتعیین پیمانکار مربوطه روکش آسفالت شروع خواهد شد که از روستای باغلق تا روستای آیرقایه را پوشش می دهد البته سال گذشته حدود 20 کیلومتر این محور روکش شد که راه ارتباطی بین روستای باغلق تا روستای بک پولاد و سد قزل داش تا کرپشلی است و با برنامه امسال محور اصلی جرگلان روکش خواهد شد.وی تصریح می کند: در راه های ارتباطی بین روستایی به ویژه در روستاهای مرزی، خود اهالی نقش فعالی در ایجاد یک راه ارتباطی مناسب و بازسازی آن دارند. به گفته وی، راه ارتباطی بین روستای کلاته بهار وحسن آباد (یکه سعود) به طول 12 کیلومتر و عرض 4 متر با همت ساکنان این روستا شکل گرفته است .مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز درباره ارتقای این جاده فرعی به جاده اصلی می گوید: با توجه به حجم ترافیک جاده ای راز و جرگلان این جاده قابلیت تبدیل به یک جاده اصلی را دارد و ما این موضوع را در فهرست درخواست هایمان برای اختصاص بودجه قرار داده ایم اما هنوز نتیجه ای در این مورد گرفته نشده است با این وجود ما به پیگیری هایمان ادامه می دهیم. «بدیعی مقدم» می افزاید: با آن که هنوز این پروژه در فهرست ارتقای جاده فرعی به جاده اصلی قرار نگرفته است اما اداره کل راه و شهرسازی استان با توجه به عرض مناسب جاده اقدامات بهسازی خود را انجام داده است و با توجه به بودجه های در اختیار این اداره کل این موضوع در حال انجام است. وی در مورد احداث راه جدید در محدوده سمت راست این جاده که باعث کوتاه شدن 40 کیلومتر از مسیر بجنورد به راز و جرگلان نیز می شود، اظهارمی کند: برای آغاز عملیات اجرایی این مسیر جدید در حال گرفتن مشاور طرح هستیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تی نیوز، تاریخ انتشار: یکشنبه 13 دی 1393، کدخبر: 4d4e54975954، www.tnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین