پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۰۶۵۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
مدیر صندوق پالایش یکم با بیان اینکه نماد پالایش یکم به زودی تا آخر این ماه باز می‌شود، گفت: در پذیره‌نویسی از واحد‌های این صندوق ۲۰ درصد شرکت کردند.
شعار سال: داود رزاقی در پاسخ به این پرسش که نماد پالایش یکم در برخی از کارگزاری‌ها در پرتفوی مشتریان قرار گرفته، اما برای برخی این کار صورت نگرفته است، گفت: ما طبق آخرین آمار و مغایرت‌گیری از پذیره‌نویسی واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق پالایش یکم آمار را به کارگزاری‌ها و بانک‌های عامل اعلام کردیم و کسانی که این واحد‌ها را از طریق کارگزاری و یا بانک خریداری کردند، باید به کارگزاری خود و یا بانک مراجعه کنند. اما در عین حال باز هم پیگیری می‌کنیم، تا اگر نماد پالایش در پرتفوی عده‌ای قرار نگرفته، این کار صورت گیرد.

مدیر صندوق پالایش یکم در پاسخ به این پرسش که بعد از مغایرت‌گیری چقدر از واحد‌های صندوق پالایش یکم به فروش رسید، گفت: در مجموع ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از واحد‌های صندوق پالایش یکم به فروش رسید و کل پولی که به دلیل مغایرت به مردم برگشت داده شد، حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان بود و در واقع از کل ارزش صندوق دارا دوم یا همان پالایش یکم به ارزش ۶۲ هزار میلیارد تومان در نهایت ۱۳.۸ هزار میلیارد تومان یعنی ۲۰ درصد به فروش رسیده است.

رزاقی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر ارزش هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق پالایش یکم چقدر است، گفت: باید به قیمت روز و ارزش دارایی آن یا اصطلاحاً NAV حساب کنیم و در این زمینه با سازمان بورس، سازمان خصوصی‌سازی و شرکت پالایش و پخش صحبت می‌شود، تا اینکه نماد این صندوق چه موقع در بازار بورس باز شود و پس از آن بازارگردانی انجام شود.
 
احتمال بازگشایی نماد پالایش یکم در پایان این ماه خواهد بود

وی این را هم اضافه کرد: قرار بود حداقل یک‌ماه پس از پایان پذیره‌نویسی که در ۳۰ شهریور انجام شد، نماد پالایش یکم باز شود، بنابراین احتمال بازگشایی این نماد در پایان این ماه خواهد بود.

رزاقی در مورد اینکه بقیه واحد‌های باقی‌مانده از صندوق پالایش یکم چه می‌شود، گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد از واحد‌های صندوق پالایش توسط مردم خریداری شده، اما بقیه این واحد‌ها را نمی‌دانم دولت می‌خواهد چه کند؟، فقط بحث مدیریت و بازارگردانی و پذیره‌نویسی آن برعهده ماست و ما وظیفه دیگری نداریم، در این زمینه با سازمان خصوصی‌سازی تصمیم بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ارزش امروز نماد‌های پالایش نفت تبریز، تهران، اصفهان و بندرعباس به معنای ارزش روز واحد‌های پالایش یکم است، گفت: باید بدانیم در زمان پذیره‌نویسی ارزش هر واحد صندوق چقدر بوده و افزایش سرمایه این شرکت‌ها تعدیل شود و به میزان ۷۰ درصد آن ارزش محاسبه شود، چون ۳۰ درصد از سوی دولت برای خریداران این واحد‌ها تخفیف قائل شدند و الان این ۳۰ درصد تخفیف اعمال شده است.

رزاقی این را هم گفت: به زودی سایت صندوق پالایش یکم تکمیل می‌شود و آن موقع ارزش روز دارایی‌های صندوق مشخص می‌شود و بر روی سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و سایت کدال قرار می‌گیرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۲۷مهر ۱۳۹۹، کد خبر:۱۳۹۹۰۷۲۷۰۰۰۲۱۳، farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
تا كي ميخوايم با پوشش الكي مردم رو گول بزنيم براي شركت دوباره و حداكثري در بورس! بايد واقع گرايانه با مردم حرف بزنيم تا خودشون تعيين كنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین