پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۰۶۸۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
برخی از کارشناسان اقتصادی و بازار ارز و تحلیل گران بازار سرمایه معتقدند با توجه به تزریق ارز و بازگشت برخی پول های بلوکه شده، احتمال کاهش 10 هزار تومانی نرخ دلار وجود دارد.
شعار سال: قیمت دلار در بازار آزاد دیروز یکشنبه ۲۷ مهر ماه با ۱۵۱ تومان افزایش با قیمت ۳۱۸۵۵ تومان معامله شد. اما در صرافی ملی دیروز چهار نرخ اعلام شد که آخرین مرتبه با کاهش ۵۰ تومانی به رقم ۳۱۸۵۰ تومان رسید.

در همین حال تداوم تزریق ارز، کاهش نرخ دلار نیمایی، کاهش شدید قیمت سکه، انتشار اخباری درباره برگشت برخی پول‌های بلوکه شده ایران و نزولی شدن آخرین قیمت امروز صرافی ملی پنج نشانه مهم برای آینده دلار است که شاید حاکی از ارزانی احتمالی آن باشد.



در این مورد سه کارشناس پیش‌بینی مشترکی داشته‌اند.


حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق؛ مهدی سوری، کارشناس بازار‌های مالی و بهزاد صمدی، کارشناس بازار سهام؛ از جمله کسانی هستند که کاهش تا ۱۰ هزار تومانی قیمت دلار را محتمل می‌دانند. اما چه عاملی ممکن است این پیش‌بینی را محقق کند؟

حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق معتقد است: اگر شوک روانی و سیاسی به بازار وارد شود، امکان کاهش نرخ ارز به محدوده ۲۰ هزار تومان وجود دارد.

به گفته وی، بازار ارز دیگر امکان بازگشت به قیمت ماه‌های قبل یعنی محدوده کمتر از ۲۰ هزار تومان را ندارد و در نتیجه اتفاقات مثبت می‌تواند ریزش قیمت‌ها در این محدوده را رقم بزند.

مهدی سوری، کارشناس بازار‌های مالی نیز خطاب به کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارز را دارند توصیه می‌کند که ریسک دلار ۲۰ هزار تومانی را بپذیرند.

علاوه بر این دو، بهزاد صمدی، تحلیلگر بازار سرمایه نیز به ایسنا گفته است: به نظر من اگر ترامپ برنده شود، هرچند دلار در این محدوده باقی خواهد ماند، اما شرایط سیاسی سخت‌تر می‌شود و باید دید گزینه ایران برای انتخابات سال آینده خودش چیست، ولی چنانچه بایدن برنده انتخابات ریاست جمهوری شود، دلار واکنش هیجانی خواهد داشت و ممکن است تا ۱۰ هزار تومان ریزش داشته باشد.



شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد ۲۴، تاریخ خبر: ۲۸ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۲۷۰۱، eghtesaad۲۴.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
واقعا فكر ميكنم فصل ريزش برگ هاي درختان همزمان شده با ريختن برگ هاي دلالان دلار
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
من که تا الان ندیدم شعار سال حرفی بزنه اون هم در زمینه اقتصادی و روی حرفش نمونه و اون رو ثابت نکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
این ده هزار تومن کاهش که میشه همون قیمت پنج ماه پیش
اگه میتونن برگردونن به ده هزار تومن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین