پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۹۶۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۵
بلندمرتبه‌سازی هتل در حریم چهارباغ عباسی اصفهان در حالی اعتراض فعالان میراث را به دنبال داشته است که مدیرکل میراث و گردشگری اصفهان از ارائه طرح تعدیل بلندمرتبه‌سازی هتل رونمایی کرد.
شعار سال: در راستای انتشار نامه‌ای از محمودفرشچیان (نقاش و نگارگر) که خواستار توقف بلندمرتبه‌سازی و (ساخت) ساختمان‌های بی‌رویه در اطراف چهارباغ یا در راسته زاینده‌رود شده بود، فریدون اللهیاری (مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اصفهان) با اظهار بی‌اطلاعی از این نامه گفت: استاد فرشچیان در اصفهان نبودند که ببینند چه خبر است، اما قبول داریم که باید بلندمرتبه‌سازی در حریم بنا‌های تاریخی متوقف شود. این امر نیز ملزم به مصوب کردن حریم است.
به گفته او، اداره کل میراث و گردشگری اصفهان درحال آماده‌سازی مصوبه‌ای برای حریم چهارباغ است و در صورت تعریف ضوابط، مشکلات موجود نیز حل خواهد شد. این مصوبه تقریبا در مرحله نهایی قرار دارد.
الهیاری با تاکید برآنکه در حریم چهارباغ بحث و ساخت و ساز‌های موردی نداریم بلکه مباحث کلی مطرح است و باید زیرساخت‌های لازم برای صیانت از میراث تعریف شود، گفت: اگر بخواهیم موردی صحبت کنیم باید تمام موارد آن مورد بررسی قرار گیرد.
فعالان میراث فرهنگی بار‌ها در نامه‌های مختلف، به متولیان میراث فرهنگی کشور نسبت به وضعیت آینده این محور فرهنگی تاریخی در نصف‌جهان هشدار داده‌اند. اکنون نیز به دنبال اجرایی شدن ساخت هتلی با ارتفاع ۲۲ متر در حریم محور فرهنگی تاریخی چهارباغ عباسی، درخواست فعالان برای توقف بلندمرتبه‌سازی‌ها افزایش یافته است. آن‌ها خواستار آن هستند تا دست‌کم این طرح در شورایعالی معماری و شهرسازی رد شود.
محمودفرشچیان، نقاش و نگارگر که اصفهان زادگاه اوست، نیز علاوه بر امضای این درخواست، در نامه‌ای که با دست‌خطِ خود منتشر کرده، نوشته است: «امید است اولیاء محترم و مخصوصا مسئولین وطن‌دوست و علاقه‌مند به شهر زیبای اصفهان اقدام یا مجوزی صادر نفرمایند و به هیج عنوان اجازه ندهند که با بلندمرتبه‌سازی و (ساخت) ساختمان‌های بی‌رویه در اطراف چهارباغ یا در راسته زاینده‌رود، زیانِ غیرقابل جبرانی به اصالت شهر اصفهان وارد آید. اینجانب به نوبه خود به اعتراضیه‌ای که در این خصوص تقدیم شده موافقم. محمود فرشچیان»
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اصفهان با اشاره به آنکه طرح تعدیل هتل مذکور ارائه شده است، گفت: این طرح در دست بررسی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۸۳۹۵۸، www.ilna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
فعالان میراث این همه تذکر دادن باز جوابشونو این گونه دادن. بعید میدونم کسی که رانت داشته و چنین هتلی در بهترین خیابون اصفهان می سازه کارش متوقف بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
تا وقتي عزم ملي بر اين نباشه كه از ميراث فرهنگي مون محافظت كنيم و پول رو بر هرچيزي مقدم بدونيم وضع همينه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
به قول دوست عزيزمون ما اصلا براي ميراث فرهنگي اولويت قائل نيستيم كه الان بخوايم اصلا مطالبه گري اي بكنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
فقط همين نيست كلي از ميراث فرهنگي ما در اصفهان داره روز به روز نابود ميشه اگر به شما گزارش بديم پيگيري ميكنيد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
واقعا هيچ عظم ملي در برابر اين موضوع ميراث فرهنگي وجود نداره حتي ديگه براي مردم هم مهم نيست كه اين ميراث اتش زده بشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
یعنی این ها نه احساس سرشون میشه نه فرهنگ نه تاریخ! فکر کنم زندگی اینطوری خیلی راحت تر باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین