پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۰۷۹۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۴
شنیده‌هایی در بازار مبنی بر افزایش دامنه نوسان برای سهم‌های بزرگ از پنج درصد به ۱۰ درصد به گوش می‌رسید البته این خبر از سوی سعید اسلامی بیدگلی تکذیب شده است، با این حال این اتفاق می‌تواند چه تاثیری بر بازار سهام بگذارد؟
  شعار سال:به نقل از همفکران سعید اسلامی بیدگلی  شایعه افزایش دامنه نوسان بازار از 5 درصد به 10 درصد را تکذیب کرد و همچنین با اشاره به اینکه امروز بعد از ظهر جلسه شورای عالی بورس برگزار خواهد شد، گفت: جلسات روز سه شنبه بعد از ظهر شورای عالی بورس، یک سلسله نشست های روتین است که هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود.

وی در خصوص اینکه احتمال دارد در جلسه امروز درباره وضعیت بازار و تغییر دامنه نوسان موضوعی مطرح شود، گفت: تا این لحظه که من در حال صحبت با شما هستم چنین موضوعی طرح نشده اما رییس سازمان بورس که سخنگوی شورای عالی بورس هستند بر اساس بندی که در دستور شورای عالی بورس با عنوان سایر است این اختیار را دارد که چنین موضوعی را خارج از دستور جلسه مطرح و درباره آن تصمیم گیری کند. اما تا این لحظه هیچ موضوعی در این خصوص طرح نشده است.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با احتمال افزایش دامنه نوسان در بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: شاید با افزایش دامنه نوسان مدتی طول بکشد تا سهامداران به این تغییر عادت کنند اما در کل افزایش دامنه نوسان به نفع بازار است و از رفتارهای هیجانی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: دامنه نوسان هر چقدر بیشتر باشد بازار زودتر منطقه تعادلی را پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز صحبت از 10 درصد است اما می‌تواند شیوه دینامیکی باشد یعنی وقتی صف تشکیل شد برای مدتی دامنه را باز کنیم و بعد از رسیدن به نقطه تعادلی دوباره دامنه 10 درصدی رو اعمال کنیم.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  سایت خبری تجارت نیوز ،www.tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
بورس هم بچه بازی شد یعنی بعد از اریزش تاریخی که داشت و سرمایه مردم رو پودر کرد دیگه از زبون ها افتاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
من که سر از این مفاهمی بورسی در نمیارم و از اول هم نباید بدون سواد لازم در این کارزار شرکت میکردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
کاش زودتر یک فکری برای بورس بکنند ما که همه سرمایه مون گذاشتیم بورس که یک سودی کنیم ،سود که نکردیم هیچ حالا از اصل پولمون هم دیگه چیزی باقی نمونده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین