پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۰۸۷۷۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: بودجه در نظر گرفته شده در شش ماه برای این طرح ۳۰ هزار میلیارد تومان است که به خانوار‌ها پرداخت خواهد شد. البته اگر شرایط اقتصادی کشور اینگونه باشد در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه می‌یابد.

شعار سال: جبار کوچکی‌نژاد در مورد طرح پرداخت یارانه به کالاهای اساسی اظهار داشت: کلیات طرح تامین کالاهای اساسی از چند ماه قبل تصویب شده که بدلیل محل منابع معطل مانده بود. منابع این طرح از اموال دولت است، تبصره ۲ بند «و» در بحث فروش املاک و اموال دولتی و تبصره ۱۴ ظرفیت بالایی در این زمینه دارد.

وی افزود: البته اگر دولت با کمبود منابع روبه‌رو باشد می‌تواند از طریق جابجایی ردیف‌هایی از بودجه این منابع را تأمین کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: بودجه در نظر گرفته شده در شش ماه برای این طرح ۳۰ هزار میلیارد تومان است که به خانوارها پرداخت خواهد شد. البته اگر شرایط اقتصادی کشور اینگونه باشد در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه می‌یابد.

نماینده مردم رشت در مورد جزییات این طرح اظهار داشت: برای ۲۰ میلیون از جمعیت کشور که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و از هیچ جایی حقوق و دریافتی‌ ندارند؛ ۱۲۰ هزار تومان و برای ۴۰ میلیون نفر دیگر که حقوق یا دریافتی‌ دارند ۶۰ هزار تومان به ازای هر فرد در خانوارها پرداخت خواهد شد که در مجموع حداقل ۶٠ میلیون نفر را شامل می‌شود.

در این طرح آمده است: خانوارهایی که سطح در آمد آنها کمتر از مبلغ حداقل دستمزد است، از دو برابر یارانه سایرخانوارهای مشمول بهره مند می شوند. شناسایی این خانوارها به عهده وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی است. ­

در این طرح دولت موظف است حداکثر یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون شبکه توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز خانوارها خصوصاً نیازمندان را با استفاده از شبکه توزیع کالا( تعاونی های مصرف ، فروشگاههای زنجیره ای، واحدهای صنفی) به گونه ای ساماندهی کند که نیازهای اساسی خانوارها با قیمت مورد تأیید سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با نرخ ارز ترجیحی از طریق کالابرگ یا کارت الکترونیکی با اولویت تولیدات داخلی در اختیار مردم قرار گیرد.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۸آبان ۱۳۹۹، کد خبر:988058، ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
من که به این شش ماهه دوم سال امیدی ندارم فقط از خدا میخوام یه فرجی بشه از دست این شرایط رها شیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
تا سال بعد خدا بزرگه شاید اصلا مشکلات کشور حل شد و نیازی به این یارانه هم نبود:))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
تامین کالاهای اساسی در ایران میتونه زمینه ساز بروز یک تحول در سبک زندگی مردم باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
اتفاقا قبل از سال با توجه به خبرهایی که من دارم این یارانه واریز میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
یعنی به این سمت سال میرسه این پرداخت یارانه؟ ای کاش وعده هاشون صادق باشه و مردمرو الاف نکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
الان کسایی که یارانه نمی‌گیرن همشون میلیارد نیستن که به اون چهل تومن تو زمان معقول بودن قیمت ها نیاز نداشتن نه الان که همه قیمت ها ازاد سازی شذه و قراره یارانه بالاتر بره تکلیف این آدم ها چیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
ما اگر بتونیم یکاری کنیم و یه فشاری بهشون بیاریم که این ها زودتر تاریخ رو اعلام کنن بردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
امیدوارم تورم زا نشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین