پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۰۹۱۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز گفت: با تصویب طرح جدید حمایت از مرزنشینان، دیگر شاهد پدیده زشت کوله بری نخواهیم بود.
شعار سال: علی مویدی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارزدر تشریح جزئیات طرح ساماندهی واردات کالا به صورت ملوانی و کوله بری، اظهار کرد: به لحاظ اینکه در گذشته ضوابط و مقررات متعددی در موضوع تجارت مرزی داشتیم، که تبدیل به اصطلاحات غلط کوله بری ته لنجی که به دور از شان مرزنشینان است شده

او افزود: جلسه ای به منظور جمع بندی به منظور اشتغال پایدار برای مرزنشینان و معیشت آن‌ها و ساماندهی استثنائات و معافیت‌های مرزی برای مرز نشینان تشکیل شد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: در این جلسه به جمع بندی های جدیدی رسیدیم تا با برنامه های مدون، بتوانیم به هزینه کرد درستی برای صفر تا صد تجارت برون مرزی مرزنشینان بپردازیم. باید برای تحقق آن، تکمیل بخشی از زیرساخت‌های توسعه‌ای مرزنشینان را به دنبال داشته باشد.

او ادامه داد: اگر این طرح به زودی تصویب و ابلاغ شود پدیده زشت کوله بری را شاهد نخواهیم بود. طرح‌های قبلی کوتاه مدت و بسیاری از مقررات شاید مشکلات عمیق مرزنشینان را برطرف نمی‌کرد. در مقررات جدید به ابعاد و زوایای نیاز‌های مرزنشینان و تکریم آن‌ها توجه شده است. تلاش کردیم منافع این تجارت مرزی به خود مدیران مرزی و مردم مرزنشینان و ذی نفعان برگردد.

مویدی با اشاره به برآورد زمانی اجرای این طرح هم تصریح کرد: تلاش می‌کنیم طرح زودتر تصویب شود، ما پیشنهاد دهنده هستیم و پیگیری که توسط ستاد باید انجام بگیرد تلاش می‌کنیم، برای رفع مشکلات موجود در این مناطق این طرح تصویب شود.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز بیان کرد: موضوع اصلی تجارت ملوانی یک فعالیت تجاری اقتصادی است که تبدیل به فرصتی برای زیرساخت مرزنشینان در نظر گرفته می‌شود. فرد به تنهایی مطرح نیست مجموعه مرزنشینان در این ذی‌نفع هستند و دستگاه‌های دولتی در خدمت به مرزنشینان و تجارت آن‌ها نقش دارند. قطعا برای ساماندهی و نظم بخشی این طرح ساماندهی عملیاتی خواهد شد و هویت قاچاقچی و مرزنشینان تفکیک خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 9 آبان  1399، کد خبر: 7541954،  www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
کوله بر این واژه و این فرهنگ و این خرده ارزش باید میون ایرانی جماعت از بین بره این حق ما نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین