پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۰۹۱۵۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
دولت قرار است به بهانه کسری بودجه و مشکلات مالی، رایزنان اقتصادی ایران در سفارتخانه‌های کشور‌های همسایه را فرا بخواند و تا اطلاع بعدی رایزنان اقتصادی از چارت سفارتخانه‌های ایران حذف شود.
شعار سال: در حالی که نیاز به افزایش صادرات غیر نفتی بیش از گذشته (به خصوص به کشور‌های همسایه) احساس می‌شود، خبرنگار «نود اقتصادی» از منابع مطلع شنیده است که دولت قرار است به بهانه کسری بودجه و مشکلات مالی، رایزنان اقتصادی ایران در سفارتخانه‌های کشور‌های همسایه را فرا بخواند و تا اطلاع بعدی رایزنان اقتصادی از چارت سفارتخانه‌های ایران حذف شود.

شنیده‌ها حاکی است که زمینه‌چینی‌های لازم برای این کار نیز انجام شده و رایزنان اقتصادی در برخی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس با این که مدت زیادی تا پایان ماموریتشان باقی مانده فراخوانده شده و یا بزودی فراخوانده خواهند شد.

حذف رایزن اقتصادی از سفارتخانه‌های کشور‌های منطقه در شرایطی رخ میدهد که با فشار‌های خارجی، صادرات نفتی کشور به حداقل خودش رسیده و چشم‌ها برای کسب درآمد ارزی به صادرات غیر نفتی دوخته شده است.

معلوم نیست در شرایطی که انتقادات از کم بودن تعداد رایزنان اقتصادی ایران در کشور‌های همسایه و سهم ۲ درصدی ایران از صادرات به این کشور‌ها به اوج خودش رسیده چرا دولت به جای رفع این نقیصه، قصد دارد وضعیت دیپلماسی اقتصادی ایران در کشور‌های همسایه را ضعیف‌تر از گذشته کند؟

رئیس سازمان توسعه تجارت چندی پیش در گفتگو با خبرنگار «نود اقتصادی» اذعان کرده است که اکنون کشور با همین امکانات کنونی، ظرفیت صادرات ۱۰۰ میلیارد دلاری به ۱۵ کشور همسایه را دارد.

به گزارش خبرنگار «نود اقتصادی»، میزان صادرات ایران به ۱۵ کشور همسایه اکنون پایین‌تر از ۲۵ میلیارد دلار است. حال که ظرفیت صادراتی جمهوری اسلامی به کشور‌های همسایه حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است، فراخوانده شدن رایزنان بازرگانی ایران در شرایط کنونی چه معنی می‌تواند داشته باشد.

گفتنی است جمهوری اسلامی اکنون حدود ۶-۵ رایزن بازرگانی در کشور‌های همسایه دارد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت نود اقتصادی، تاریخ انتشار:10 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:-، 90eghtesadi.com
 
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
ما چرا باید تو هر زمینه ای نفوذی داشتهباشیم که عین دلال عمل میکنن؟:))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
واقعا درست نیست برای کسری بودجه این ضربه بزرگ رو بخواد به سفارت خونه های خودش بزنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
دیگه کم کم همه چی حذف میشه به خاطر نداشتن بودجه
خب رایزن اقتصادی وجود نداشته باشه که معاملات انجام نمی‌شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
بخاطر کسری بودجه دولت مجبور شده هزینه بده البته اقای حاجی بابایی مدت ها پیش گفته بود دولت کسری خودش رو حل کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین