پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۲۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
علیرضا پاک‌فطرت گفت: ایرلاین‌ها می‌گویند ستاد مقابله با کرونا تاکید دارد که پرواز‌ها با ۶۰ درصد مسافر انجام شود. این رویکرد درست است به‌شرطی که هفته بعد و هفته‌های بعد به‌مرور این ظرفیت به ۷۰ و ۸۰ درصد نرسد. اگر این ایرلاین‌ها با ۶۰ درصد مسافر پرواز کنند آنگاه افزایش ۵۰ درصدی بلیت هواپیما منطقی است.
شعار سال: افزایش ناگهانی و ۱۰۰ درصدی بلیت هواپیما در هفته‌های گذشته سر و صدای زیادی به‌پا کرد و به‌قدری این فشار‌ها زیاد بود که محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به موضوع ورود پیدا کرد و از ایرلاین‌ها خواست مجدداً قیمت‌ها را به گذشته برگردانند.

اما با گذری کوتاه در سایت‌های فروش بلیت هواپیما می‌توان دریافت که قیمت‌ها رشدی حدود دو برابری داشته و معلوم نیست که این افزایش‌ها بر اساس کدام مولفه‌ها صورت گرفته است!

علیرضا پاک‌فطرت، عضو کمیسیون عمران مجلس در این رابطه به اقتصاد۲۴ گفت: چند روز پیش مدیران ایرلاین‌ها به کمیسیون عمران آمدند و صحبت‌هایی را با ما داشتند و در این بحث‌ها توجیهات خود را در رابطه با اینکه قیمت بلیت‌ها باید افزایش پیدا کند، ارائه دادند، اما من و همکارانم از این توضیحات قانع نشدیم.

وی افزود: اینکه وزیر راه و شهرسازی به موضوع ورود پیدا کرد و برای مدتی جلوی افزایش قیمت‌ها گرفته شد به‌خاطر فشار و تذکر مجلس به آقای اسلامی بود، ولی باید دانست که این رویکرد مقطعی است و ایرلاین‌ها به‌دنبال کار و تصمیم خود هستند.

پاک‌فطرت در پاسخ به اینکه چرا مجلس از قدرت نظارتی خود برای کنترل قیمت بلیت هواپیما استفاده نمی‌کند؟ گفت: با فشار مجلس مدتی جلوی افزایش قیمت گرفته شد، اما نظارت در ایران بسیار کمرنگ است و مجلس هم برای کنترل اوضاع کاره‌ای نیست.

این نماینده شیراز تصریح کرد: افزایش قیمت بلیت‌ها به‌صورتی که ایرلاین‌ها خواهان آن هستند، اصلاً واقعی نیست. در اینجا باید پرسید چه کسی گفته که باید هواپیما‌های جمهوری اسلامی ایران با قیمت دلار حرکت کنند؟ مگر حقوق پرسنل آن‌ها در بخش‌های مختلف افزایش پیدا کرده که باید قیمت بلیت دو برابر شود؟

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: ضمناً ۵۰ درصد تعمیر و نگهداری هواپیما‌ها در داخل است و با این حساب من تنها افزایش ۲۰ درصدی بلیت هواپیما را منطقی می‌دانم.

این نماینده اصولگرا یادآور شد: ایرلاین‌ها می‌گویند ستاد مقابله با کرونا تاکید دارد که پرواز‌ها با ۶۰ درصد مسافر انجام شود. این رویکرد درست است به‌شرطی که هفته بعد و هفته‌های بعد به‌مرور این ظرفیت به ۷۰ و ۸۰ درصد نرسد. اگر این ایرلاین‌ها با ۶۰ درصد مسافر پرواز کنند آنگاه افزایش ۵۰ درصدی بلیت هواپیما منطقی است.

نماینده شیراز در ادامه عنوان کرد: موضوعی که همیشه باعث نگرانی مردم ایران است اینکه هر کالایی که افزایش پیدا می‌کند دیگر با کاهش قیمت روبرو نمی‌شود، یعنی اگر امروز قیمت بلیت هواپیما دو برابر شد و ماه‌ها بعد کرونا ریشه‌کن شد باز هم قیمت به همان منوال خواهد بود.

پاک‌فطرت در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد من این است حالا که ۵۰ درصد هواپیما‌های ترکیش ایرلاینز به‌دلیل کرونا فعالیت ندارند، آن‌ها را اجاره و سپس رنگ کنیم و آرم شرکت‌های هواپیمایی خودمان را بزنیم و اجازه پرواز داخلی به آن‌ها را بدهیم. این کار هم به تحریم ربط ندارد و هم باعث کاهش قیمت بلیت هواپیما خواهد شد.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 10 آبان  1399، کدخبر:-، eghtesaad24.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
به نسبت افزایش جیب مردم منطقی هست یا به نسبت در امد زایی خودتون؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
از اولشم معلوم بود که میرسن به این که افزایش قیمت داشته باشن فقط یه شو افی بود که اره ما پشت ملت هستیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین