پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 16
کد خبر: ۳۰۹۹۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
برنامه ریزی اقتصادی همراستا با الگو‌های توسعه، همچنین متعد بودگی به تحقق برنامه، رمز موفقیت کشور چین می‌باشد. «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین اخیرا مدعی شده است که، کشورش می‌تواند تا سال ۲۰۳۵ اندازه اقتصاد خود را دو برابر کرده و به کشوری با درآمد بالا تبدیل شود. سوال اینجاست که با این وضعیت مدیریت دولتی درب و داغان و در عین حال مدعی و برج عاج نشین کشور، وضعیت کشور ما به چه صورتی خواهد بود؟
شعار سال: شی روز چهارشنبه در نشست تعمیق اصلاحات کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، سیاست‌های جدید اقتصادی ۵ ساله و بلند مدت کشور که در جلسه عمومی هفته گذشته کمیته مرکزی حزب کمونیست چین تصویب شد را توضیح داد.

او به تاثیر منفی ویروس کرونا بر کشور اشاره کرد، اما گفت: چین سریعترین بهبودی اقتصادی در جهان را از این همه گیری داشته است.

شی پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سال جاری به ۱۰۰ تریلیون یوان یا حدود ۱۵ تریلیون دلار رشد کند.

رییس جمهوری چین در یک انتقاد آشکار از امریکا گفت: تک روی و محافظت گرایی در حال تضعیف چرخه اقتصادی جهان است.

وی اظهار کرد که هدف چین باید قرار دادن پایه پیشرفت در داخل کشور باشد.

شی همچنین گفت: پیش بینی می‌کند همان طور که وعده داده شده بود کشورش به هدف خارج شدن تمامی ساکنان روستایی از فقر تا سال ۲۰۲۰ دست یابد.

در این جلسه اعلام شد که دولت باید قدرت رقابت اقتصادی، نوآوری، کنترل، تاثیرگذاری و مقابله با خطرات احتمالی را پیوسته افزایش دهد و برای ایجاد یک نظام بازار با معیار بالا و سازندگی چهارچوب جدید توسعه تلاش کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 14 آبان  1399، کد خبر: 84098824،  www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
ایران در معاهده های خودشون اصلا خودش رو در نظر نمیگیره و این برای اینده ایران خیلی بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین