پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۲۹۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
پاییز، حساس‌ترین مرحله زراعت زعفران یعنی برداشت این محصول زیبا و ارزشمند آغاز می‌شود. جمعی از مردان و زنان سرزمین پهناور خراسان به خصوص تربیت حیدریه و زاوه، روز‌های سختی را برای چیدن گل و جدا کردن کلاله از گل زعفران می‌گذارند.
شعار سال: پاییز، حساس‌ترین مرحله زراعت زعفران یعنی برداشت این محصول زیبا و ارزشمند آغاز می‌شود. جمعی از مردان و زنان سرزمین پهناور خراسان به خصوص تربیت حیدریه و زاوه، روز‌های سختی را برای چیدن گل و جدا کردن کلاله از گل زعفران می‌گذارند.
حساس بودن این مرحله به دلیل کوتاهی عمر ۳ الی ۴ روزه گل‌های زعفران است که اگر طی این مدت چیده و جدا نشوند به مرور با قرار گرفتن در معرض نور خورشید کیفیت خود را از دست می‌دهند.
شهرستان تربت حیدریه و زاوه واقع در استان خراسان رضوی به عنوان بزرگترین تولید کننده زعفران در جهان است و از آن به عنوان «زعفرانی‌ترین شهر جهان» یاد می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 16 آبان  1399، کد خبر: 13990815000046،  www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
اميدوارم كه دولت اين هارو از مردم بخره و نذاره كمه روي دستشون بمونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
اي كاش كرونا نبود و ميشد كه اين طبيعت زيباي ايران رو در اغوش گرفت و رفت از نزديك ديد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
من هر ساله ميرفتم تا از نزديك شاهد برداشت زعفران باشم امان از كرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین