پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۹۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
شادروان مهندس مصطفی دانشور تهرانی، از نوادر حوزه میراث فرهنگی و مرمت کار موزه ارتباطات بود، دانشور تهرانی که مدرک کارشناسی ارشد معماری خود را در سال ۱۳۵۲ از دانشکده هنر‌های زیبای تهران گرفت. یکی از معدود متخصصان مرمت آثار تاریخی دوره پهلوی اول شناخته می‌شد. موزه ارتباطات از جمله کار‌های بی نظیر مرمتی وی بود.
شعار سال:شادروان مهندس مصطفی دانشور تهرانی، از نوادر حوزه میراث فرهنگی و مرمت کار موزه ارتباطات بود، مرحوم دانشور  مرمت‌گری معتقد و سخت‌کوش بود که به‌خوبی توانسته‌بود ارزش‌های والای معماری اصیل ایرانی را در ساخته‌های جدید اعمال نماید و تفکر پیشرو و مترقی او در احیا و مرمت مجموعه‌های تاریخی این کشور، می‌تواند مورد بهره گیری بسیاری از دست اندرکاران این حوزه شریف قرار گیرد.

مرحوم مصطفی دانشور تهرانی متولد ۱۳۲۷ در تهران بود که ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۱ به علت ایست قلبی به کما رفت و چهارشنبه ۱۴ فروردین‌ماه ۱۳۹۲ دار فانی را وداع گفت.

دانشور تهرانی که مدرک کارشناسی ارشد معماری خود را در سال ۱۳۵۲ از دانشکده هنرهای زیبای تهران گرفت. یکی از معدود متخصصان مرمت آثار تاریخی دوره پهلوی اول شناخته می‌شد . موزه ارتباطات  از جمله کارهای بی نظیر  مرمتی وی  بود .

غیراز آن می‌توان به ساختمان بنیاد ایران‌شناسی در زعفرانیه، ساختمان کوشک (منزل مرحوم مهندس شقاقی)، عمارت حاج محمد کازرونی در بوشهر، خانه شاعران معاصر ایران در تهران، باغ نگارستان (موزه علوم دانشگاه تهران)، ابنیه داخل کاخ نیاوران و مرمت و احیای ساختمان پروفسور عدل اشاره کرد.

در ساخت مستند سفر به موزه به سراغ مجریان طرح و بازسازی و روسای اسبق که رفتیم همه به نیکی از هنر بی نظیر و خدمات ارزشمند او برای موزه ارتباطات یاد کردند.
 


روحش شاد  و یادش گرامی

پایگاه تحلیلی-خبری شعار سال، برگرفته از کانال میراث باشی
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
ادم كه به ايران عزيز نگاه ميكنه ميبينه چقد هنرمند و بزرگوار در اين خاك وجود داشته و داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین