پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۹۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
محمود جانی درمیان گفت: جهت از بین بردن موازی کاری‌ها و استفاده صد درصدی از منابع مالی، پیشنهاد ما این است که یک وزارتخانه کارآفرینی تشکیل شود تا بتواند سیستم کارآفرینی کشور را پایه ریزی و در این جهت از سیستم‌های دولتی بگیرد.
شعار سال: هفته جهانی کارآفرینی به عنوان بزرگترین رویداد هماهنگ با هدف ترویج و توسعه کارآفرینی هر ساله در سراسر جهان در بازه زمانی ۲۷ آبان تا ۴ آذر برگزار می‌شود. در این رویداد با هدف کمک به کارآفرینان بالقوه برای ورود به عرصه کارآفرینی تلاش می‌شود نسل جدیدی از کارآفرینان به راه‌اندازی کسب‌وکار تشویق شده و کسب‌وکار خود را آغاز کنند. رویداد هفته جهانی کارآفرینی، سکویی برای توسعه ارتباطات و همکاری‌های پیوسته تمامی نقش‌آفرینان عرصه کارآفرینی است تا از این طریق زیست‌بوم کارآفرینی و اکوسیستم مناسب در کشور ایجاد و در سطح ملی و جهانی تقویت شود.

محمود جانی درمیان، رئیس هیات مدیره کانون عالی مراکز مشاوره خدمات کارآفرینی با اشاره به اهمیت کارآفرینی در کشور گفت: کارآفرینی موتور تحول و توسعه اقتصاد کشور محسوب می‌شود به گونه‌ای که رشد فراگیر آن می‌تواند منجر به پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی جامعه شود.

او درمورد تعریف کارآفرینی و لزوم ارائه مشاوره به کارآفرینان افزود: کارآفرینی زمانی ایجاد می‌شود که یک فرد با ارائه ایده و فکر جدید یک کسب و کار نو ایجاد می‌کند که بازار پذیرای آن باشد بنابراین یک کارآفرین در وهله اول نیاز به محلی دارد که توسط آن حمایت کامل شود یعنی آن محل به فرد کارآفرین که ایده نو دارد، مشاوره ارائه دهد، تامین سرمایه کند، بازار را بسنجد که اصلا این محصول (کالا یا خدمات) که مدنظر نظر فرد است قابلیت ارائه در بازار دارد یا خیر؟ در گذشته ما این مشاوره را از طریق بزرگان بازار دریافت می‌کردیم و آن‌ها براساس شم اقتصادی خود می‌گفتند این کار خوب است یا خیر، اما اکنون، چون کسب و کار‌ها نو و جدید است دیگر نمی‌توان به شکل گذشته مشاوره گرفت بنابراین وجود چنین محل مشاوره‌ای بیش از همیشه حس می‌شود.

جانی درمیان با اشاره به مهم‌ترین عامل عدم موفقیت کارآفرینان تصریح کرد: برای اینکه یک ایده وارد بازار شود دو پارامتر مهم وجود دارد؛ یکی اینکه برای یک محصول جدید ایجاد نیاز کنیم و دیگر اینکه نیاز بازار را شناسایی و برای آن محصول ایجاد کنیم تا نیاز جامعه برطرف شود بنابراین این روز‌ها بهترین ایده این است که ابتدا بازار یک محصول را شناسایی کنیم و سپس محصول را ایجاد کنیم، اما اگر بیاییم یک محصول تولید کنیم و سپس به دنبال بازار آن بگردیم با دردسر فراوانی مواجه می‌شویم که این روز‌ها این موضوع دلیل اصلی عدم موفقیت برخی کارآفرینان است.
رئیس هیات مدیره کانون عالی مراکز مشاوره خدمات کارآفرینی به اهمیت تفکر دولتمردان درباره کارآفرینی اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم دیگر نوع تفکر و نگاه دولتمردان به بحث کارآفرینی است که خوشبختانه به تازگی بهتر شده است، اما باز هم یکسری موازی کاری‌ها وجود دارد که مانع موفقیت کارآفرینی می‌شود.

او افزود: جهت از بین بردن موازی کاری‌ها و استفاده صد درصدی از منابع مالی، پیشنهاد ما این است که یک وزارتخانه کارآفرینی تشکیل شود تا بتواند سیستم کارآفرینی کشور را پایه ریزی و در این جهت از سیستم‌های دولتی بگیرد چرا که مطمئنا رسیدن به یک اقتصاد توسعه پذیر نیازمند کارآفرینی قوی است.

جانی درمیان عنوان کرد: باتوجه به اینکه یکسال و نیم از ایجاد و راه اندازی کانون ملی مراکز مشاوره کارآفرینی می‌گذرد و نوپا است یکی از برنامه‌هایی که پیگیر آن هستیم این است یک نهاد مستقل مانند وزارتخانه تشکیل دهیم تا بتوانیم به مجلس شورای اسلامی لوایح لازم و ضروری را ارسال کنیم.

او افزود: اینکه نمایندگان مجلس به این تفکر برسند قوانینی که برای ۴۰ سال پیش است برای کسب و کار نوپا به روزرسانی شود بسیار مهم است، چون کسب و کار‌های نوپا بدون قانون هستند درحالی که جامعه به آن‌ها بسیار نیاز دارد.

رئیس هیات مدیره کانون عالی مراکز مشاوره خدمات کارآفرینی با بیان جزئیات فعالیت مراکز مشاوره اضافه کرد: تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در کشور شکل گرفته است و اکنون ۴۳۰ مرکز در سراسر کشور درحال فعالیت هستند که به کسانی که متقاضی ایده هستند مشاوره می‌دهند تا آن‌ها بازار محصول خود را به درستی بشناسند و بتوانند کارآفرینی کنند.

او تصریح کرد: این مراکز به متقاضیان ایده، نحوه تامین و جذب سرمایه را نیز آموزش می‌دهند و حتی بازاریابی محصول را هم برعهده می‌گیرند که برای انجام این کار مراکز شتاب دهنده ایجاد شده است که اکنون در حال حاضر ۵۰ مرکز در سراسر کشور به کار شتابدهی اجرای ایده کارآفرینان می‌پردازد درهرصورت هدف این مراکز این است که به صاحب ایده کمک کنند.

جانی درمیان ادامه داد: البته سرمایه گذارانی هم هستند که سرمایه سرگردان دارند و نمی‌دانند با پول خود چیکار کنند، در این مراکز به آن‌ها مشاوره داده می‌شود تا هم سرمایه آن‌ها هدر نشود هم نیاز جامعه برطرف شود.

رئیس هیات مدیره کانون عالی مراکز مشاوره خدمات کارآفرینی گفت: فقط خدمات مشاوره‌ایدر مراکز مشاوره ارائه می‌شود، اما در مراکز شتاب دهنده افراد می‌توانند طرح‌هایی را انتخاب کنند که یا سرمایه گذاری کنند و سهام دار آن باشند، یا به اندازه توان خود از طرح حمایت کنند و وقتی به نتیجه رسید پول برداشت کنند یا اینکه وام دریافت کنند که البته مبلغ بالایی نیست، اما می‌تواند برای شروع کار کمک کننده باشد.

او با تاکید بر برداشتن فیلترینگ گفت: بسیار واضح است که ما هر روز بیشتر به سمت فروش و بازاریابی در فضای مجازی می‌رویم به ویژه اینکه کرونا باعث شده مردم از خرید ایتنرنتی در اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و سایر فضا‌های مجازی بیشتر استقبال کنند بنابراین چه بخواهیم چه نخواهیم یک بخشی از کسب و کار‌های نو ما به سمت مجازی شدن می‌رود و نمی‌توان از آن چشم پوشید، اما متاسفانه این درحالیست که بستر‌های ما آمادگی چنین موضوعی را ندارد و نیازمند توسعه است بنابراین این مشکلات و موانع مانند فیلترینگ باید برطرف شود تا بتوانیم بازار کسب و کار را توسعه دهیم.

جانی درمیان بیان کرد: نمایندگان محترمی که در مجلس هستند باید قوانین کسب و کار‌های مجازی را مدون کنند و با نگاه رو به آینده آن را تنظیم کنند چراکه این مدل کسب و کار‌ها دائما در حال به روز رسانی شدن است.

رئیس هیات مدیره کانون عالی مراکز مشاوره خدمات کارآفرینی در پایان افزود: کارآفرین مانند یک نوزاد است و مانند آن نیاز به رسیدگی دارد تا رشد پیدا کند، اما اگر ما این نوزاد را رها کنیم نه تنها رشد نمی‌کند بلکه تربیت آن هم متوقف می‌شود بنابراین ما باید به یک کارآفرین مانند نوزاد نگاه کنیم و از هر جنبه او را تحت مراقبت قرار دهیم.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 26 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:1088330، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
مردمي كه هنوز در كشور ما درگير اين فيلترينگ ها هستن و وزيزي كه اصلا به فكر نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
كسب و كار هاي نو اتفاقا شيوه هاي نويي هم براي رفتار مي طلبه مسئولين بايد با فكر نو باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
فيلرت شدن خيلي از اپلكيشن ها بيهوده در ايران انجام شده فقط روند رو سخت تر كرده همين
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
بعد از چند سال تازه یادشون اومد فیلتر کردن باعث ضرر بیشتر به جامعه میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین