پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۵۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
یک فعال حوزه صنایع دستی گفت: ویروس کرونا باعث شده قیمت این صنایع بسیار افزایش یابد و تا پایان این بحران وضعیت در این حوزه تغییری نخواهد کرد.
شعار سال: اکبر مردعلی، هنرمند صنایع‌دستی در حوزه تراش شیشه در استان قزوین در گفت‌وگویی با ایسنا درباره وضعیت هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در ایام کرونا با بیان اینکه «فروش محصولات این حوزه در ماه‌های اخیر با افت زیادی همراه بوده است»، اظهار کرد: وضعیت صنایع دستی نسبت به سال‌های گذشته به ویژه از زمانی که بیماری کووید ـ ۱۹ شدت گرفت، در سراشیبی قرار گرفته است. باید این نکته را در نظر داشت که با توجه به احتمال شیوع بیماری امکان فعالیت در کارگاه‌های صنایع دستی کمتر شده و تعداد هنرمندان فعال در این رشته نیز کاهش پیدا کرده است. از سوی دیگر با توجه به گرانی مواد اولیه، محصولی که تولید می‌کنیم نیز به قیمت‌های فضایی رسیده است.

او با بیان اینکه «محصولات صنایع‌دستی در ایام کرونا با افزایش زیاد قیمت همراه بوده است»، خاطرنشان کرد: طبیعی است که مردم هم اکنون به فکر معیشت خودشان هستند تا به فکر تهیه لوازم تزیینی امیدواریم که با از بین رفتن ویروس کرونا و برگزاری دوباره مراسم‌های شادی وضعیت فروش صنایع‌دستی نیز بهتر شود. به نظرم تا زمانی که این بیماری از بین نرود نمی‌توان برای صنایع‌دستی کاری کرد.

این فعال حوزه صنایع‌دستی در پاسخ به این پرسش که معاونت صنایع دستی چه کمکی می‌تواند به هنرمندان و صنعتگران این رشته کند، اظهار کرد که در چنین شرایطی میزان فروش تولیدکنندگان و درآمدزایی آن‌ها پایین آمده است، دولت می‌تواند با در نظر گرفتن سوبسید‌هایی برای کارگاه‌های فعال حوزه صنایع‌دستی و همچنین فراهم کردن بستر‌هایی برای فروش و همچنین جلوگیری از ورود صنایع‌دستی از کشور‌های خارجی به رونق بازار صنایع‌دستی کشور کمک کمک کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۹۰۹۰۴۰۲۶۷۵، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
صنایع دستی رو حمایت کنند تا این فرهنگ و میراث فرهنگی نابود نشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
صنایع دستی رو همون اولش هم از ما بهترون میخریدن الانم همون باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
قطعا مردم وقتی نمیتونن مرغ بخرن این روزها به قیمت صنایع دستی توجهی نمیکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
مردم هم دیگه توان خرید محصولات تزیینی و اصیل رو ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین