پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۳۱۳۵۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
پای نماینده‌های مجلس هم به این موضوع یعنی برخورد با متخلفان بازار سرمایه باز شد. گزارشی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد مبنی بر اینکه بر اساس آمار‌های هشت ماه ابتدای سال جاری بورس با بیش از ۱۶۴ درصد رشد بیشترین بازدهی و مسکن با بیش از ۲۲ درصد رشد کمترین بازدهی را در میان سایر بازار‌های مالی داشته‌اند. این گزارش و آمار‌ها مورد توجه فعالان حوزه بورس که در توییتر و اینستاگرام فعالیت دارند، قرار گرفت.
شعار سال: خیلی از این افراد در نوشته هایشان این مساله را مطرح کردند که درست است بورس آن طور که باید و شاید در ماه‌های گذشته اوضاع و احوال خوبی نداشت، اما با استناد به این گزارش می‌توان متوجه شد که در هر حالی بورس بهترین محل برای سرمایه‌گذاری و حفظ سرمایه است.

آن‌ها با خطاب قرار دادن سرمایه‌داران خرد و افرادی که در سال جاری و با دعوت دولت در بورس سرمایه گذاری کردند به این موضوع هم اشاره می‌کردند که دولت هرچند پشت بورس را خالی کرد و وعده‌های خود مبنی بر ایجاد بورس محکم را نادیده گرفت، اما همان‌طور که بر اساس آمار و بازدهی سرمایه‌ها می‌بینیم بورس راه خود را چه با حمایت دولت و چه بدون حمایت آن ادامه داده است.

در نهایت این افراد در نوشته‌های خود به این موضوع می‌پرداختند که باید بورس را به حال خود گذاشت و آن را ابزاری برای قدرت‌نمایی و بازی‌های سیاسی و جناحی نکرد.

برخورد با متخلفان بازار سرمایه و واکنش کاربران

چند روزی می‌شود که اخباری مبنی بر برخورد با متخلفان حوزه بورس مطرح شده است. ماجرا هم برمی‌گردد به صحبت‌های جعفر جمالی، معاون حقوقی سازمان بورس که در گفتگو با یکی از رسانه‌ها اعلام کرده بود ۲۱ نفر از مدیران بورسی به دلیل تمرد از اجرا یا اجرای ناقص مقررات از تصدی سمت مدیریت در ناشران اوراق بهادار، نهاد‌های مالی و تشکل‌های خود انتظام به مدت ۶ ماه سلب صلاحیت و پرداخت جریمه نقدی محکوم شده‌اند.

پیش‌تر هم در همین رابطه حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت وگویی بیان کرده بود که «همه ناشران مکلف به ایجاد یا استفاده از عملیات بازارگردانی شدند و ممکن است ناشرانی که از تکالیف خود سرباز زنند، پذیرش آن‌ها در بورس و فرابورس لغو و صلاحیت حرفه‌ای مدیران سلب شود.».

هرچند این موضوع مخالفان و موافقانی در شبکه‌های اجتماعی دارد، اما در روز‌های گذشته نماینده‌های مجلس هم به این موضوع یعنی برخورد با متخلفان بازار سرمایه ورود کردند.

یکی از اولین نماینده‌هایی که درباره این برخورد‌ها در صفحه شخصی خود نوشت، محمدمهدی زاهدی، نماینده کرمان در مجلس بود. او در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به انتشار اخباری درباره بررسی صلاحیت ۲۱ مدیر بورسی نوشت: «در اخبار آمده است که ۲۱ مدیر بورسی سلب صلاحیت شدند، آیا نوبت به پدرخوانده‌ها و دست‌های پنهان هم خواهد رسید؟»


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته ازنبض بازار، تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹، nabzebaazaar.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
امان از دست این پشت چرده ها که دست از سر کچل مردم ایران بر نمیدارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
پشت پرده یه عده آقازاده سودجو هستن که با پول مردم بیچاره پول به جیب می‌زنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین