پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۲۰۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
دولت امارات متحده عربی اعلام کرد از این پس برای اتباع ۱۳ کشور ایران، افغانستان، یمن، سومالى، سوریه، لیبى، الجزایر، لبنان، پاکستان، تونس، عراق، ترکیه و کنیا ویزای توریستی و بازرگانی صادر نخواهد کرد.
شعار سال: دولت امارات متحده عربی اعلام کرد از این پس برای اتباع ۱۳ کشور ایران، افغانستان، یمن، سومالى، سوریه، لیبى، الجزایر، لبنان، پاکستان، تونس، عراق، ترکیه و کنیا ویزای توریستی و بازرگانی صادر نخواهد کرد.

شاید مهم‌ترین بهانه شیوع ویروس کرونا باشد گرچه مسائل امنیتی ناگفتنی به عنوان دلیل این اقدام پیش کشیده شده است، با این حال با نگاهی به این لیست آنچه به چشم می‌آید اشتراک تمامی این کشور‌ها در یک مورد خاص است.

حال اگر بهانه مقابله با ویروس کرونا را هم بپذیریم، باز نام بسیاری از کشور‌های جهان که نسبت به کشور‌های مزبور جایگاه بالاتری در زمینه شیوع ویروس کرونا دارند در این فهرست دیده نمی‌شود.

نکته جالب این است که تمامی این کشور‌ها جزو کشور‌های اسلامی محسوب می‌شوند و هیچ کشور غیرمسلمانی در این میان دیده نمی‌شود.

دیگر نکته قابل تامل این ممنوعیت همزمانی آن با صدور مجوز ورود اتباع اسرائیل به امارات متحده و تلاش برای حذف روادید بین ۲ طرف است.

در عین حال نباید فراموش کرد دستور مذکور در آستانه سال نوی میلادی و البته نقل و انتقال قدرت در آمریکا صادر می‌شود.

چنان‌که پیداست، علت اصلی این تصمیم محمد بن زاید به زودی مشخص خواهد شد، اما بدون شک این اقدام بی‌ارتباط با حضور اسرائیلی‌ها در کرانه‌های جنوبی خلیج‌فارس نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار: 7 آذر 1399، کد خبر: 4956563،  www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
از این به بعد این کشور های عربی حاشیه خلیج فارس هستن که برده اسرائیل میشن و باید حساب پس بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
خاک تو سرتون عربای فقده ای
ناشناس
Netherlands
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
دشمنی با ایران رو به حد اعلای خودش رسوندن این ها واقعا نیاز دارن که تنبیه بشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
امارات بعدا از این کارهایی که در مقابل با ایران داره انجام میده پشیمون میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین