پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۱۴۳۲۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
بعد از طرح موضوع تامین ارز ۳۵۰ میلیون دلار برای کالا‌هایی که هنوز ترخیص نشده اند، گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی خواستار ارائه اطلاعات کالا‌های اظهار شده به صورت روزانه شد.
شعار سال: چندی قبل بانک مرکزی طی یک بیانیه اعلام کرده بود که با وجود تامین ارز ۳۵۰ میلیون دلار برای کالا‌های مختلف هنوز صاحبان کالا اقدام به ترخیص اقلام مذکور نکرده‌اند.

معاون فنی گمرک ایران ضمن اشاره به برگزاری جلسه با بانک مرکزی درباره ترخیص کالا‌هایی که ۳۵۰ میلیون دلار ارز آن پیش‌تر تأمین شده، گفته بود، با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با فرآیند ترخیص کالا، در خصوص افرادی که قصد ترخیص کالای خود را ندارند، تصمیم‌گیری خواهد شد که با قید فوریت ترخیص و یا بدون اخطار «متروکه» شوند.

بر این اساس، بعد از طرح موضوع تامین ارز ۳۵۰ میلیون کالا برای کالا‌هایی که هنوز اظهار و ترخیص نشده اند، دفتر واردات گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی خواستار ارائه اطلاعات کالا‌های مذکور شد.

گفتنی است، علی وکیلی در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی با اشاره بند ۷ بخشنامه معاون فنی گمرک ایران با موضوع ترخیص کالا‌های اساسی، ضروری و مواد اولیه موجود در بنادر و گمرکات کشور اعلام کرد، با توجه به نامه محرمانه بانک مرکزی در خصوص ارسال آمار عملکرد گمرک، نسبت به ارسال آمار کالا‌های ترخیص شده به صورت روزانه به دفتر واردات اقدام کنند.

بانک مرکزی در نیمه آبان ماه در اطلاعیه اعلام کرده بود، از ابتدای سال تا پایان مهر ماه، این بانک حدود ٢� میلیارد دلار «کد رهگیری اعلامیه تأمین ارز» صادر کرده است که به موجب اطلاعات و آمار، تاکنون حدود یک میلیارد دلار از موارد فوق در گمرک اظهار نشده است. همچنین بیش از ۳۵۰ میلیون دلار نیز علی رغم اظهار کالا در گمرک، منجر به ترخیص کالا نشده است.

نکته جالب توجه اینکه مشخص نیست چرا گمرک، با وجود اطلاعات سامانه جامع گمرکی که تا کنون هزینه‌های زیادی برای آن شده، به صورت دستی و در قالب جداول اکسل اقدام به دریافت اطلاعات از گمرکات اجرایی کرده است.

هرچند ممکن است منظور بانک مرکزی تامین ارز برای کالا‌هایی باشد که هنوز اظهار نشده اند، اما به هر حال گمرک ایران بعد از ۳ هفته از اعلامیه مذکور لازم است در خصوص چالش مطرح شده از سوی بانک مرکزی شفاف سازی کند.
 
شعار سال با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از تسنیم،تاریخ انتشار:9آذر1399،کدخبر:2399240،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
بانک مرکزی باید جواب تمومی همکاری نکردن هاش رو با وزارت صمت و جهاد بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
گمرک در ایران اصلا اوضاع مناسبی در زمینه مدیریتی نداره و انگار کارهاش روی هوا داره اداره میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
گمرک در ایران باید برای رفتار این چند ماه خودش جواب بده به مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
گمرکات در ایران باید روابط خودشون با وزارت خونه های مختلف رو تسهیل کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
اصلأ مدیر این گمرک کیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین