پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۱۴۶۶۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴
شرایطی که روزبه‌روز به فقر مطلق جامعه دامن می‌زند و به گفته «علیرضا شریفی یزدی» سبب حذف طبقه متوسط جامعه و سقوط آنان به رده طبقات فرودست شده. او از تجربه مشترک ایران با کشورهایی، چون ونزوئلا و کره شمالی می‌گوید و یادآورد می‌شود تبعات اجتماعی شرایط نابسامان اقتصادی تا مدت‌ها حتی تا سال‌ها پس از رونق اقتصادی بر تن جامعه خواهد ماند.

شعارسال: موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی به تازگی آماری جدید از شاخص‌های بازار کار  مانند نرخ مشارکت، نرخ بیکاری، نسبت اشتغال و نرخ سرباری یا بار تکفل جمعیت ارائه کرده است. طبق یافته‌های این پژوهش در شرایط غیرکرونایی نرخ بیکاری در ایران۲.۵ تا ۳ برابر برخی کشورهای منتخب جهان است و ۶۳ درصد کسانی که برای بیمه بیکاری اقدام کردند، «سرپرست خانوار» هستند. این در حالی است که نرخ تکفل یا سرباری در جامعه ایرانی دو برابر میانگین جهانی است. یعنی در ایران شاغلان علاوه‌بر معیشت خود، مسئول تأمین معیشت بیش از دو نفر دیگر نیز هستند.

شرایطی که روزبه‌روز به فقر مطلق جامعه دامن می‌زند و به گفته «علیرضا شریفی یزدی» سبب حذف طبقه متوسط جامعه و سقوط آنان به رده طبقات فرودست شده. او از تجربه مشترک ایران با کشورهایی چون ونزوئلا و کره شمالی می‌گوید و یادآورد می‌شود تبعات اجتماعی شرایط نابسامان اقتصادی تا مدت‌ها حتی تا سال‌ها پس از رونق اقتصادی بر تن جامعه خواهد ماند.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
اوضاع بيكاري به شدت وخيمه و كسي هم در اين زمينه تلاشي نميكنه واقعا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
چقدر اقاي روحاني قول به اشتغال داده بود همش پوچ شد رفت هوا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
حتي در زمينه جمعيت هم نتونستيم اوضاع رو به نحوي كه هست مديريت كنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین