پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۱۵۱۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن گفت: یکی از مقوله‌های بسیار مهم در حوزه اقتصاد بهینه سازی درمصرف منابع بویژه انرژی است.
شعار سال: «روزبه ظهیری هاشمی» افزود: آمارها نشان می دهد مصرف انرژی در کشور ۲,۵ برابر بیشتر از میانگین های جهانی است و حدود ۴۰ درصد از مصرف انرژی فقط در حوزه ساختمان اتفاق می افتد که به تبع باعث آلودگی های زیست محیطی، انتشار گازهای گلخانه ای و در نهایت گرمایش جهانی می شود.
 
وی اظهارداشت: برای بهبود روند استفاده از مصرف منابع در کشور ابتدای دهه ۷۰ با تهیه نخستین ویرایش از بهینه سازی مصرف انرژی در قالب مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان این موضوع شروع شد ولی با توجه به جدید بودن و عدم فرهنگ سازی لازم خیلی عملیاتی نشد تا اینکه در شهریور ماه امسال ویرایش چهارم این مبحث تهیه شد.
 
مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن گفت: در ویرایش چهارم برای نخستین بار مبحثی تحت عنوان «ساختمان هایی با انرژی کم» مطرح شد.
 
وی در ادامه ضمن اشاره به شکل گیری برنامه مشترکی بین نهاد توسعه سازمان ملل با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحت عنوان «پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان» افزود: این برنامه بین المللی است.
 
ظهیری هاشمی اظهارداشت: هدف اصلی برنامه مزبور اینکه بتواند به کاهش گازهای گلخانه ای و جلوگیری از روند گرمایش جهانی ورود پیدا کند.
 
وی ادامه داد: برنامه ها و طرح های متعددی در ذیل این برنامه تعریف شده که سرفصل یکی از این برنامه ها تولید ساختمان های مسکونی با رده انرژی کم مصرف است.
 
مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن گفت: تفاهمی که دیروز با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده برای نخستین بار منطبق بر ویرایش چهارم مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان قرار است ساختمان هایی با رده انرژی بهبود یافته در کشور تولید شود.
 
وی افزود: بر اساس این تفاهمنامه ساخت ساختمان‌ های کم مصرف در استان تهران (شهر جدید اندیشه) آغاز شده است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رادیو اقتصاد ، تاریخ انتشار:  12 آذر  1399  ، کدخبر:750631 ،www.radioeqtesad.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
0
هنوز مردم ما فرهنگ استفاده از انرژی ها رو ندارنذ باید بیشتر فرهنگ سازی بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
0
اقتصاد در ایران حیلی وقته رنگ و روی خوشی رو ندیده و به مردم فشار زیادی وارده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین