پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۱۵۴۰۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۶
مشکل ایران این است که این بلای کرونا زمانی به ایران رسید که ما در اوج فشار‌های ناشی از تحریم نفتی هم بودیم. البته این منهای بحثی است که سال هاست که حاکمیت و دولت با بی تدبیری منابع را سوخت کردند.

شعار سال: از ابتدای پاندومی کرونا، بانک مرکزی و کلیه بدنه اجرایی کشور تصمیماتی گرفته اند که این تصمیمات دو وجه دارند؛ عده ای که ذی نفع این تصمیمات هستند و سازمان ها و دستگاه هایی که دچار مشکل می شوند. به عنوان مثال از ابتدای بحث کرونا مثلا گفته اند سازمان های برق و آب و سازمان هایی که خدمات دولتی می دهند به مردم فرصت بدهند. هرچند در این قضیه مردم تحت فشار پرداخت مبالغ قبض قرار نمی گیرند؛ اما از طرف دیگر چون پرداخت حقوق کارکنان از طریق همین دریافت هاست، این سازمان ها دچار مشکل می شوند.
همین موضوع را در ابتدای سال در مورد بحث امهال وام ها شاهد بودیم که برخی از بانک ها همچنان از انجام آن سرپیچی می کردند. بنابراین این موارد دستوراتی است که هم مفید است و هم مشکل زا.
چک برگشتی الزاما ربطی به بانک ها و بخش های دولتی ندارد. چون دو طرف مردم هستند؛ یک طرف بدهکار است و چک داده و در طرف دیگر طلبکار قرار دارد که نیازمند این مبلغ است. اینکه چک برگشتی نزنند به هر حال مشکلاتی برای یک گروه ایجاد می کند اگرچه مشکل گروه دیگر را حل می کند. این دستور برای کسب و کارهایی است که به دلیل کرونا درآمدهای پیش بینی نشده آنها تامین نشده و به هر دلیل برای عده دیگر مشکلاتی ایجاد می کند.
در این میان کشورهای ثروتمندی که صاحب درآمد و پس انداز هستند و دولت هایشان اقتدار و توانمندی لازم را به لحاظ مالی دارند و یا در آینده نزدیک می توانند جبران کنند، توان حمایت های بیشتری از کسب و کارهای تعطیل شده خود داشتند؛ کشورهای اروپای غربی، کشورهای کانادا و کشورهایی که به لحاظ پیشرفت و درآمد و ثروت در رتبه های بالا هستند. در این کشورها مردم کمتر دچار مشکل شدند حتی کشورهای در حال توسعه دیگری که مثل ما با بحران تحریم مواجه نیستند می توانند به کسب و کارها تعطیل شده کمک کنند یا مانع از زیان فراوان آنها شوند؛ اما مشکل ایران این است که این بلا زمانی به ایران رسید که ما در اوج فشارهای ناشی از تحریم نفتی هم بودیم. البته این منهای بحثی است که سال هاست که حاکمیت و دولت با بی تدبیری منابع را سوخت کردند. ولی به هر حال در این موقعیت هستیم و می شود گفت دولت توان بیشتر از این ندارد و زیان آن را مردم و به خصوص مردم و طبقه و گروه های کم درآمد پرداخت می کنند.

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کسب و کار نیوز، تاریخ انتشار: ۱2 آذر ۱۳۹۹، کد خبر: -، kasbokarnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
با اين وجود تهران يك هفته در ميون از نارنجي به قرمز در مياد و معلوم نيست بايد كسب و كار ها چي بشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
كسب و كار در ايران در استانه سراشيبي سقوط قرار داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
امان از دست اين حلقه هاي تهديد افرين كه يك عمره دارن كسب و كار هاي مارو تهديد ميكنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
در بتدرين زمان و مكان ممكن كرونا بر سرمون نازل شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
اوضاع كسب و كار ها در ايران به شدت بهم ريخته و باور نكردني شده مردم به نان شب محتاجن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین