پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۰۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
مدیر کل دفتر امور شورا‌های اسلامی شهر و روستای وزارت کشور به تغییرات قانون مالیات بر ارزش افزوده ارائه و کاهش اختیارات شورا‌های اسلامی شهر‌ها واکنش نشان داد.
شعار سال: «محمدرضا صمیمی» مدیر کل دفتر امور شورا‌های اسلامی شهر و روستای وزارت کشور درباره تغییرات قانون مالیات بر ارزش افزوده و کاهش اختیارات شورا‌های اسلامی شهر‌ها گفت: در قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی، وظایف و اختیارات فراوانی به شورا‌های اسلامی محول شده است که می‌توان به موضوعاتی از جمله انتخاب و عزل شهردار، تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری، تصویب کلیه معاملات شهرداری و سازمان ها، موسسات و شرکت‌های وابسته، تصویب تعرفه عوارض، بودجه و اصلاح و متمم و تفریغ بودجه شهرداری، نظارت بر نحوه اجرای مصوبات شورا و ... را ذکر کرد.

وی ادامه داد: دولت و وزارت کشور در طول ۵ دوره فعالیت شورا‌های اسلامی همواره از موجودیت و استقلال شورا‌های اسلامی، به عنوان یک نهاد مردمی و حلقه واسط بین مردم و دولت حمایت کرده است و شورا‌ها را به عنوان نهاد سیاستگذار و تصمیم‌گیر در امور مدیریت شهری و روستایی به ویژه در زمینه وضع عوارض محلی با توجه به ویژگی‌هاشی جغرافیایی و اقتصادی و مقتضیات هر شهر و روستا و تامین منابع درآمدی پایدار شهری و روستایی به رسمیت شناخته و از آن در مجامع مختلف حقوقی و قانونگذاری دفاع کرده است.

مدیر کل دفتر امور شورا‌های اسلامی شهر و روستای وزارت کشور با اشاره به این قانون گفت: در پیش نویس لایحه اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز که از سوی وزارت کشور به دولت و در نهایت مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، این موضوع به صورت شفاف و واضح مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: راجع به قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز مراجع دخیل در روند قانونگذاری از جمله مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان نظراتی را مطرح کرده که مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و در نتیجه آن تغییرات بسیار زیادی در متن لایحه اولیه ایجاد شده است که برخی از آن‌ها منجر به تغییر لایحه تقدیمی دولت شده و برخی از تغییرات انجام گرفته در لایحه اولیه از حیطه اختیارات وزارت کشور و دولت خارج است. با این وجود وزارت کشور در همه زمینه‌ها در حد وظایف خود از شورا‌های اسلامی حمایت کرده و خواهد کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۳۰آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۱۰۹۶۴، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
وزارت کشور علاوه بر این موضوع باید به موارد دیگه هم جواب بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
وزارت کشور این نکته رو بهتر از همه میدونه که این قانون مالیات چقد به ضرر مردمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
مالیات با ارزش افزوده رو باید از فاکتور های رستوران ها حذف کرد اینجوری حق مشتری پایمال میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین