پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۳۱۹۹۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ارجاع عدم همکاری سازمان مالیاتی برای پیاده سازی نظام جامع هوشمند مالیاتی به قوه قضاییه خبر داد.
شعار سال: یکی از چالش‌های اصلی نظام اقتصادی کشور موضوع مالیات است، ناکارآمدی نظام مالیاتی یکی از دلایل ناترازی بودجه محسوب می‌شود. در ارتباط با این موضوع اقدامات مهمی در حوزه قانون گذاری انجام شده است، اما در حوزه اجرا، شاهد عدم اجرای قوانین بودیم که در نهایت این چالش منجر به نشت مالیاتی و فرار مالیاتی شده است.

به دلیل اهمیت این موضوع و لزوم رسیدگی به مواردی که باید از سوی دستگاه‌ها اجرا میشد موضوع عدم اجرای قانون و تمکین از سوی دستگاهها، در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفته است.

بر این اساس طبق ماده ۲۳۴ ایین نامه داخلی مجلس اگر ۱۰ نفر نماینده و یک کمیسیون در خصوص عدم اجرای مقررات موضوعی را در دستور کار قرار دادند بعداز تصویب در صحن علنی تخلفات مربوطه به دستگاه اجرایی ارجاع خواهد شد.

محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در همین رابطه گفت: کلیات عدم تمکین سازمان مالیاتی و سایر دستگاه‌ها در کمیسیون تصویب شد و در حال حاضر محور‌های این مصوبه در حال نهایی شدن است تا ظرف یکی دو هفته آتی تصویب نهایی انجام شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۴۲۱۵۶۳، tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
سازمان امور مالیاتی هم در کشور باید کمی اگاهانه تر قدم برداره
ناشناس
Netherlands
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
نظام هوشمند مالیاتی در ایران مشکلات زیادی رو داره به دوش میکشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین