پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۱۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
رسانه اینترنتی روزنامه یدیعوت آحارونوت در مقاله‌ای به قدرت موشکی ایران پرداخته و نوشته که: تنها راه مقابله با این قدرت این است که ایران را در روند پیچیده مذاکرات هسته‌ای قرار دهیم و خسته کنیم.
شعار سال: yent، رسانه اینترنتی روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی بعد از سخنرانی سیدحسن نصرالله نوشت که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر تمام کشور‌های جهان به ویژه خاورمیانه اثرگذار بوده است. اسرائیل بیشترین اثر را از انتخابات آمریکا برده است.
این رسانه نوشته که در ایران هم خطی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود داشت که می‌خواست مشکلات ناشی از کرونا و اقتصادی را با موضوع انتخابات آمریکا پوشش دهد. احتمالاً اشاره اسرائیلی‌ها به خط جریان حامی دولت و اصلاح‌طلبان است که بسیار به آمدن بایدن دل بسته بودند.

اسرائیل نگران انتخابات آمریکاست
از طرفی دیگر اسرائیل هم نگران است که تیم اوباما دوباره با رأی آوری بایدن دوباره در کاخ سفید بر سرکار بیاید. به همین علت اسرائیلی‌ها نگرانند که ایران از ۴ راه به آن‌ها صدمه وارد کنند.

حمله هواپیما‌های بدون سرنشین هراس اول اسرائیل
نخستین ترس اسرائیلی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران است. همچنین آن‌ها از حمله از درون خاک فلسطین اشغالی به مواضع اسرائیلی‌ها، موشک‌های سریع، حمله با هواپیما‌های بدون سرنشین نگران هستند. مهم‌ترین بخش هراس اسرائیلی‌ها از ایران در دوران ابتدایی دولت بایدن حملات سایبری و موشکی به تأسیسات هسته‌ای و نظامی تل‌آویو است.
دان شیفتان، استاد امنیتی و استراتژیک دانشگاه حیفا در گزارشی جامع که هفته قبل منتشر کرده است، تصویر کاملی از تهدید‌های جدی اسرائیل در ماه‌های آینده را منتشر کرده است. او در این گزارش برنامه‌ای هم برای مقابله با این تهدیدات ارائه می‌کند.
اسرائیلی‌ها در چند ساله اخیر تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند تا برنامه هسته‌ای ایران با مختل روبرو شود. از خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای تا ترور دانشمندان هسته‌ای از مهم‌ترین اقدامات آن‌ها بوده است.
این استاد اسرائیلی نوشته اگر بایدن نتواند مذاکرات جدیدی برای توقف برنامه هسته‌ای ایران انجام دهد، طی چند ماه اخیر مشکلات رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران دچار اختلال خواهد شد.

طرح جامع استاد دانشگاه اسرائیل برای مقابله با ایران
او معتقد است که ایران دست از برنامه هسته‌ای خود نخواهد کشید. حتی تحریم‌های اقتصادی همه‌جانبه آمریکا هم نتوانسته برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند. البته انتقاد جدی اسرائیلی‌ها این است که تنها روسای جمهور آمریکا به حرف درباره حمله به تأسیسات ایران بسنده می‌کنند و صحبت‌هایشان در حد متن‌های نشست‌های خبری مقابل خبرنگاران است.

باید از راه مذاکره برنامه هسته‌ای ایران را خسته کنیم!
نقطه عطف این گزارش آن است که استاد دانشگاه حیفا اعتقاد دارد که ایرانی دست از مقاومت نخواهند کشید. مهم‌ترین دستورکاری که دان به دستگاه امنیتی اسرائیل و نخست وزیر آن پیشنهاد می‌دهد این است که «باید از راه مذاکره برنامه هسته‌ای ایران را خسته کنیم»! تا برنامه آن‌ها فعلا متوقف باشد.
در این طرح آمده است در آن مدتی که ایران و طرف‌های غربی مشغول مذاکرات جدید درباره برنامه هسته‌ای هستند، باید اسرائیل با کمک آمریکا برنامه‌ای نظامی طراحی کند تا ایران نتواند به سلاح هسته‌ای دست یابد. این استراتژی مبتنی بر همان طرح مهار شوروی در زمان ریگان طراحی شده است. اسم طرح هم توازن وحشت گذاشته شده است.
طرح استاد اسرائیلی به این نکته هم اشاره شده است که باید توازان وحشت بر اساس این موضوع شکل بگیرید که اسرائیل می‌تواند با حملات موشکی حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد در غزه و ایران مقابله کند و این توازان هم با حملات پیشدستانه باید شکل بگیرد.
یکی از راه‌های پیشنهادی آن است که استحکام‌ها در جبهه‌های شمالی و جنوبی سرزمین‌های اشغالی افزایش یابد تا به دین ترتیب نیرو‌های مقاومت در شمال و جنوب این رژیم نتوانند به راحتی ماهیت صهیونیست‌ها را به خطر بیندازند.

خطر موشک‌های کروز و هایپرسونیک ایران برای اسرائیل!
استفاده از موشک‌های هایپرسونیک و کروز مافوق صوت هم برای مقابله با موشک‌های حزب‌الله و مقاومت فلسطین برای اسرائیلی‌ها اهمیت دارد. حملات سایبری علیه تأسیسات اسرائیل هم به کابوسی برای آن‌ها تبدیل شده است.
تیپی در واحد اطلاعاتی ارتش اسرائیل تشکیل شده است تا در مواقع ضروری برای حملات سایبری در حین درگیری‌های نظامی مأموریت خود را شروع کند. حملات سایبری چند وقته گذشته هم به تأسیسات آمریکا ترس مضاعفی برای اسرائیلی‌ها داشته است.
از سویی دیگر هراس اصلی اسرائیلی این است که ایران به توان تولید موشک‌های هایپرسونیک رسیده باشد یا در حال انجام این کار باشد، در این صورت اسرائیل دچار یک بحران خواهد شد. گادی آیزنکوت، رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای که در روزنامه یدیعوت أحرونوت نوشت: بی اعتمادی عمیقی در اسرائیل به سیستم نظامی و امنیتی این رژیم به وجود آمده است. بی اعتمادی اصلی به نخست وزیر اسرائیل است که در موضوع کرونا نمایان شد. او گفته این حجم از بی اعتمادی سبب می‌شود که مردم دیگر بازدارندگی اسرائیل در مقابله ایران و گروه‌های مقاومت باور نداشته باشند و هر لحظه از حمله قریب الوقوع ایران هراس داشته باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۰۲۵۸۶، snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
هر چی باشه اسرائیل از طریق آمریکا در منطقه ما قدرت گرفته نباید دست کم بگیریمش
ناشناس
Netherlands
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
وقتی خودشون میان علنی اعلام میکنن چرا ملت ما هوشیار نمیشن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
همین که بالای سی هزار موشک اطراف و در نزدیکی های مرز اسرائیل هست براشون کافیه همشون هم نقطه زن هستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین