پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۱۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
دندان‌های مصنوعی حاوی سیانور و بسته‌های سیگار که داخل آن دوربین کار گذاشته شده است، از جمله وسایل جاسوسی سرویس‌های مخفی شوروی است که این هفته در بورلی هیلز کالیفرنیا زیر چکش حراج قرار می‌گیرند. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، بسیاری از ابزار‌های جاسوسی در اروپای شرقی نابود شد، اما برخی دیگر به موزه نیویورک راه یافتند که در ژانویه ۲۰۱۹ افتتاح شد، اما به دلیل همه‌گیری کرونا سال گذشته بسته شد.
شعار سال: دندان‌های مصنوعی حاوی سیانور و بسته‌های سیگار که داخل آن دوربین‌ کار گذاشته ‌شده است، از جمله وسایل جاسوسی سرویس‌های مخفی شوروی است که این هفته در بورلی هیلز کالیفرنیا زیر چکش حراج قرار می‌گیرند.

بسیاری از ابزارهای جاسوسی دیگر مانند میکروفن‌های خاص در قلم‌ها، زیرسیگاری‌ها و ظروف چینی نیز در حراجی جولین بورلی هیلز عرضه می‌شود.


دوربین‌های مینیاتوری در بین جاسوسان ک‌گ‌ب بسیار محبوب بود و آن‌ها را در هر لباس و اشیای دیگر کار می‌گذاشتند. آن‌ها این دوربین‌ها را در کیف دستی زنانه، سگک کمربند، برس کفش، انگشتر و حتی کروات مخفی می‌کردند.

کودی فردریک، مدیر اجرایی گالری می‌گوید: «افرادی که این چیزها را خلق کردند در واقع پیشگامان کوچک‌سازی بودند.»

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: «اکنون همه یک دوربین با خود دارند، همه میکروفن دارند اما بسیاری از ابزارهای جاسوسی این حراج به زمانی برمی‌گردد که یک تلفن همراه، اندازه شش قطعه آجر بود.»

وی تصریح کرد: «برخی افراد به دنبال قطعات بی‌نظیر و متفاوت از زمانی هستند که دیجیتالی وجود نداشت و شیوه زندگی آنولوگ بود.»


پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، بسیاری از این ابزارهای جاسوسی در اروپای شرقی نابود شد اما برخی دیگر به موزه نیویورک راه یافتند که در ژانویه ۲۰۱۹ افتتاح شد اما به دلیل همه‌گیری کرونا سال گذشته بسته شد.

حراجی از روز شنبه ۱۳ فوریه در کالیفرنیا هم به‌صورت حضوری و هم آنلاین آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌شود یک دندان مصنوعی حاوی سیانور تا ۱۲۰۰ دلار به فروش برسد.

در کاتالوگ حراج آمده است: «دندان به‌گونه‌ای طراحی شده است که هنگام جویدن می‌شکند تا مامور بازداشت شده بتواند در صورت لزوم به زندگی خود پایان دهد تا از شکنجه یا انتشار اطلاعات مصون بماند.»

قرار بود در این حراجی رژ لبی که تبدیل به اسلحه می‌شود نیز ارائه شود اما به دلیل قوانین ایالتی این مورد از حراج حذف شد.
تعداد بازدید : 3

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری یورونیوز فارسی، تاریخ انتشار: 22 بهمن 1399، کد خبر: 4959563،  www.per.euronews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
0
0
این حراچ ها ماشالله تو همه کشور ها فساد زا هست و زیر پوسته هنر معلوم نیست داره چه اتفاقات مخوفی رخ میده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین