پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۲۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
تفاهم‌نامه چهارجانبه بین ارگان‌های ‏دولتی به منظور مطالعه، کاوش و ثبت میراث فرهنگی دریایی، ساحلی و بنادر تاریخی کشور، منعقد شد.

  شعار سال:تفاهم نامه چهارجانبه‌ای بین سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت میراث ‏فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به منظور مطالعه، کاوش و ثبت میراث فرهنگی دریایی، ساحلی و بنادر تاریخی کشور، منعقد شد.

بر اساس این گزارش، بر اساس این تفاهم‌نامه طرفین توافق کردند در زمینه باستان‌شناسی و ‏زمین‌باستان‌شناسی دریایی و ساحلی و مطالعه بنادر تاریخی از طریق مطالعه، کاوش و ثبت ملی و بین‌المللی آن‌ها در ‏حوضه‌های دریایی خزر، خلیج فارس و دریای عمان، همکاری و مشارکت کنند. ‏

در این تفاهم‌نامه که به امضاء محمد ‏راستاد معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی‏، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی وزارت میراث ‏فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بهروز ابطحی رییس و علوم جوی و بهروز ‏عمرانی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری رسید بر همکاری در ایجاد کارگروه‌های تخصصی در خصوص میراث فرهنگی دریایی، ساحلی و بنادر تاریخی، حفظ و توسعه فرهنگ ‏دریایی ‏بندری و ساحلی تاکید شده است.

همچنین همکاری در زمینه انتقال دانش، علوم و فنون اقیانوسی، دریایی، باستان‌شناسی دریایی و ساحلی و زمین‌باستان‌شناسی ‏دریایی به جامعه ‏هدف یکی از مفاد این تفاهم نامه است.

همکاری و مشارکت در میراث فرهنگی دریایی، بندری و ساحلی، اطلاع‌رسانی و ظرفیت‌سازی برای جلب مشارکت ‏نهاد‌های مردمی ‏‏ (سمن‌ها) و بخش خصوصی در حفظ و ترویج میراث فرهنگی دریایی، بندری و ساحلی و ایجاد موزه‌ها و ‏نمایشگاه‌های تخصصی و همایش ‏های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی با موضوع فرهنگ دریایی، بندری و ساحلی از دیگر بند‌های تفاهم‌نامه چهارجانبه مورد اشاره است.

‏گفتنی است مقرر شد چهار سازمان مذکور در بکارگیری و استفاده همه طرف‌ها از امکانات و تجهیزات پژوهشی و استفاده از ظرفیت‌های مشاوره‌ای، ‏اجرایی و پژوهشی ‏یکدیگر مساعدت لازم را داشته باشند. ‏

شایان ذکر است، این تفاهم‌نامه در ۱۰ ماده تنظیم و به مدت پنج سال از تاریخ ۱۴ دی ماه ۱۳۹۹ اعتبار دارد. ‏


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مانا  ، تاریخ انتشار: 24  دی  1399  ، کدخبر: 88832،www.mana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
همین که اران هامون در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی دارن فعالیت میکنن باید خداروشکر کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
ما در زمینه میراث فرهنگی نیاز به کار رسانه ای نداریم این ها باید وارد عمل بشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
باستان شناسی در ایران مدت هاست بعد از دولت روحانی خوابیده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین