پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۳۶۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
در حالی که قیمت بلیت هواپیما طی چند روز اخیر افزایش یافته معاون سازمان هواپیمایی تاکید کرد مردم نگران افزایش قیمت نباشند.
شعار سال: پس از شیوع کرونا، ستاد ملی کرونا ایرلاین‌ها را موظف کرده است تا به اندازه ۶۰ درصد از ظرفیت هواپیما، بلیت بفروشند به همین دلیل شرکت‌های هواپیمایی معتقد بودند، نرخ بلیت باید افزایش یابد.

پس از این ابلاغ ستاد ملی کرونا، شرکت‌های هواپیمایی مجوز افزایش ۱۰ درصدی نرخ‌ها را دریافت کردند، اما با این حال این شرکت‌ها معتقدند به دلیل محدودیت ۶۰ درصدی در ظرفیت با زیان روبه رو شده‌اند.

زیان ۲ هزار میلیاردی شرکت‌های هواپیمایی

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، می گوید: ایرلاین‌های داخلی طی ۶ ماه گذشته ۴۳ درصد از مسافران پرواز‌های داخلی و ۹۶ درصد از مسافران پرواز‌های خارجی خود را از دست داده‌اند.

وی می‌گوید: شرکت‌های هواپیمایی با اعمال محدودیت ۶۰ درصدی در آبان ماه امسال، نسبت به آبان سال گذشته بیش از ٤٩ درصد از مسافران خود را از دست داده اند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی مدعی شده، ایرلاین‌های داخلی در نیمه نخست سال بیش از ٢٠٠٠ میلیارد تومان ضرر کردند.

در حالی که شرکت‌های هواپیمایی به دنبال حذف محدودیت ۶۰ درصدی ظرفیت هستند خبر‌ها از افزایش قیمت بلیت در فضای مجازی به گوش می‌رسد.

سازمان هواپیمایی کشوری پاسخگوی گران‌فروشی باشد

زمزمه افزایش قیمت مجدد بلیت هواپیما در حالی به گوش می‌رسد که اقبال شاکری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: کمیسیون تنها مجوز افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما را صادر کرده و سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به افزایش قیمت بلیت ایرلاین‌ها پاسخگو باشند.

به گفته وی شکایت‌های زیادی در این باره صورت گرفته است و قیمت بلیت هواپیما مانند مسکن رها شده و هیچ نظارتی در این حوزه وجود ندارد و قیمت‌ها به دلخواه صورت می‌گیرد.

شکایت‌ها درباره افزایش قیمت‌ها در حالی زیاد شده که به دلیل محدودیت‌هایی که به دلیل شیوع کرونا صورت گرفته تقاضا برای سفر با هواپیما و سایر وسایل نقلیه عمومی زیاد شده است.

افزایش قیمت با مجوز کمیسیون ویژه قیمت‌گذاری

همچنین صدیف بدری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر غیرقانونی بودن افزایش قیمت بلیت هواپیما معتقد است: سال‌های گذشته شرکت‌های هواپیمایی بر اساس عرضه و تقاضا نرخ گذاری می‌کردند، اما امسال سقف قیمت را در نظر گرفته و به صورت سیال نرخ گذاری نمی‌کنند که این امر موجب افزایش قیمت بلیت پرواز‌ها در همه مسیر‌ها شده است.

به گفته وی: ایرلاین‌ها تخلف کرده و قیمت‌ها افزایش بی‌رویه پیدا کرده است که سازمان هواپیمایی موظف به نظارت در این بخش است.

بدری می‌گوید هرگونه افزایش قیمت باید با مجوز کمیسیون ویژه قیمت‌گذاری سازمان هواپیمایی صورت گیرد.

مردم نگران افزایش قیمت بلیت هواپیما نباشند

در حالی اعضای کمیسیون اقتصادی و عمران مجلس بر برخورد با ایرلاین‌های گران‌فروش تاکید دارند که معاون سازمان هواپیمایی از برخورد با آژانس‌های فروشنده بلیت هواپیما خبر می‌دهد.

ابوالقاسم جلالی می‌گوید: با توجه به تذکر نمایندگان مجلس درباره گران‌فروشی بلیت هواپیما، هفته گذشته چهار آژانس مسافرتی تعلیق و دو سایت غیر قانونی فروش اینترنتی بلیت هواپیما به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی درباره صحت افزایش ۲ درصدی قیمت بلیت هواپیما برای پرداخت مالیاتی به نام اورژانس می‌افزاید: این مسئله تنها پیشنهاد بوده و سازمان پیگیر است تا مجددا شاهد افزایش قیمت‌ها و نارضایتی مردم نباشیم.

معاون سازمان هواپیمایی با تاکید بر اینکه مردم نگران افزایش قیمت بلیت هواپیما نباشند می‌گوید: با هرگونه گران‌فروشی برخورد می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار ۲۵ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۵۶۶۷۲، ana.press.
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
مردم کلا دیگه نگران نیستن! تا بوده همین بوده به نظر من در این زمینه مردم قرت اعتراض هم ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
هرچی تو سایت ها میبینیم دوسه برابر شده ده درصد کجا بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
مردم عادی خیلی وقته که دیگه از خدمات شرکت های هواپیمایی نمیتونن استفاده کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
این ها در ازای این گرانی ها خدماتشون هم به شدت پایین اومده من به شخصه واقعا گله مندم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
نگرانی مردم واقعا در این زمینه به شدت به حقه شک نداشته باشید این بلیت ها گرون تر میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین