پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۳۲۲۵۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
مراسم رونمایی از سامانه برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین المللی با حضور مهدی محمودی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزارشد.
شعار سال: امروز طی مراسمی با حضور مهدی محمودی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، مهدی قلعه نویی رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، از سامانه برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین المللی رونمایی شد.

محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در این مراسم گفت: جمهوری اسلامی ایران بیش از۴۰ سال است پذیرای میلیونها تبعه خارجی بویژه اتباع افغانستانی می باشد، علیرغم وجود مسائل و مشکلات و ناامنی های سالهای اولیه انقلاب و هچنین تحریم های ظالمانه آمریکا، کشور جمهوری اسلامی ایران سخاوتمندانه از اتباع افغانستانی پذیرایی نموده است .

وزرات کشور؛ به عنوان مسئول هماهنگی و سیاستگذاری در حوزه اتباع و مهاجرین خارجی، آیین نامه حمایت از نخبگان، متخصصان و کارآفرینان را در کمیسیون ویژه تصویب و جهت اجرا به دستگاه ها ذیربط ابلاغ نموده است.

در قالب این شیوه نامه اقامت بلند مدت تا دائم به اتباع دارای شرایط لازم در قالب شیوه نامه مذکور داده می شود، در قالب این کمیسیون، تسهیلات شهروندی متنوعی از جمله: اشتغال، استملاک، دریافت گواهینامه رانندگی و غیره برای مشمولان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پس از ابلاغ شیوه نامه تاکنون تعداد۷۰ پرونده مربوط نخبگان و کارآفرینان به کمیسیون ارسال و تعداد ۳۰ پرونده نیز به تصویب رسیده و جهت صدور مدرک اقامت ویژه به ناجا ارسال گردیده است. این مهاجران علاوه بر اینکه می توانند برای جمهوری اسلامی مفید و مایه افتخار باشند، می توانند برای کشور خود نیز منشأ اثر باشند. به عنوان نمونه امسال بعد ۳۰ سال جایزه نانسن به یک خانم افغانستانی ساکن در ایران اختصاص یافت که این موضوع افتخاری است برای هر دو ملت ایران و افغانستان است.

محمودی خاطرنشان کرد: انشالله اقدامات این کمیسیون در اعطای اقامت و تسهیلات به متخصصان و کار آفرینان خارجی و حمایت از آنها گامی در راستای توسعه و پیشرفت دو کشور و همگرایی هر چه بیشتر آنها خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 25 دی 1399، کد خبر: 1024395،  www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
کارافرینی در ایران مدت هاست که شرایط بدی رو برای توسعه در ایران پیدا کرده و همش برای اقتصاد مریض هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
چرا در زمینه کارافرین ها اینطوری باهاشون بد برخورد میکنیم؟ خداییش درست نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین