پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۲۲۵۳۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید جلوی رشد قیمت‌ها را بگیرد، گفت: نیاز به یک جراحی بزرگ اقتصادی برای تک نرخی شدن ارز است.
شعار سال: اصغر سلیمی با اشاره به تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص حذف ارز دولتی، گفت: چند نرخی بودن ارز عامل اصلی فساد و رانت بوده از این رو مجلس در مسیر برخورد با مفاسد چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ‌های مختلف ارز از جمله ارز دولتی، نیمایی و ... باعث رانت و فساد در سیستم‌های اداری شده و بستر سوء‌استفاده برخی را فراهم کرده است، افزود: در سنوات گذشته دیدیم که برخی ارز دولتی دریافت و کالا وارد کردند، اما با نرخ‌های گزاف آن را به دست مردم رساندند یا اینکه با ارز دولتی هیچ کدام از اقلام ضروری را وارد نکردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه در بحث ارز نیمایی نیز شرایط نابسامانی بر بازار حاکم بوده است، تصریح کرد: فاصله موجود بین ارز ۴٢٠٠ تومانی و ارز واقعی در جامعه فاصله زیادی بوده که عامل اصلی رانت، فساد شده و تبعیض بوده است.

سلیمی با بیان اینکه تلاش ما واقعی‌سازی نرخ ارز با هدف قطع دست دلالان و سوء‌استفاده‌کنندگان است، گفت: اگر ما بتوانیم نرخ ارز را واقعی کرده و به شرایط واقعی نزدیک‌تر کنیم، رانت و فساد از بین خواهد رفت.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت اتخاذ راهکاری برای تامین اقلام اساسی مردم، افزود: اقلام اساسی مردم از جمله دارو، نهاده‌های دامی و کشاورزی باید بدون افزایش قیمت وارد شوند؛ از این رو دولت باید راهکاری در این زمینه پیدا کند تا مابه‌التفاوت آن دیده شود.
سلیمی با بیان اینکه دولت باید در حوزه تهیه اقلام اساسی مردم پیش‌قدم شود تا تورم و گرانی شرایط زندگی را برای اقشار ضعیف جامعه سخت نکند، افزود: ادامه رویه شکل گرفته در بازار ارز یعنی چراغ سبز نشان دادن به رانت و فساد در این بازار، لذا تصمیم مجلس مورد حمایت است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: اگر ارز نرخ واقعی داشته باشد قطعاً برای تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و هدف‌گذاری در بخش تولید و صنعت نیز وضعیت بهبود خواهد داشت.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امید است بتوانیم با قیمت منطقی ارز و تک نرخی شدن آن جلوی مفاسد را بگیریم، اما لازم است دولت نیز برای جلوگیری از تبعات احتمالی این تصمیم از جمله گرانی مابه‌التفاوت قیمت را بپردازد هر چند که اکنون هم تورم و افزایش قیمت داریم.
سلیمی تاکید کرد: باید یک جراحی بزرگ در بحث اقتصاد رخ دهد در این راستا شاید در ابتدا نیز دچار برخی مشکلات شویم، اما بعد می‌توانیم سیاست‌گذاری‌های درستی را در این زمینه داشته باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۵۶۷۹۰، ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
یکی میاد یه سنگی میندازه تو چاه هزار تا عاقل نمیتونن در بیارن داستان همین ارز 4200 تومنی هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
یه دیوانه یه سنگی رو میندازه تو چاه بعد همه میخوان در بیارن نمیتونن داستان اقتصاد ما هم همین شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
این ارز 4200 تومنی هم شده یه سرطان ملهک برای اقتصاد ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
وقتی قیمت ارز به داخل کشور ربط داره چرا کاری برای کاهش تورم انجام نمی‌دهیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
اقتصاد ایران شرایط بدی رو داره به دوش میکشه و باید در این زمینه امید وارانه تر عمل کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین