پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۸۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان از تبعات سیل در ۹ ماهه گذشته سال‌جاری سخن به میان آورد و اظهار کرد: سیل‌های امسال راه ارتباطی ۲۳۳ روستایی را قطع کرد و همچنین سبب تخلیه دو روستا شد و ۲۵ مورد آبگرفتگی منازل روستایی نیز داشته‌ایم و برق ۲۳۳ روستا، آب ۱۷۳ روستا و ۱۰ مورد قطعی مخابرات اتفاق افتاده است.
شعار سال: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به وقوع 52 مورد حوادث غیرمترقبه در 9 ماهه امسال بیان کرد: سیل، طوفان، تگرک، صاعقه، برف و کولاک و سرمازدگی بیشترین حوادث امسال در استان بوده‌اند و جمع برآورد خسارات این حوادث 1880 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایسنا، مجید سعیدی در دوازدهمین جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی پاسخ به بحران به بررسی حوادث 9 ماهه امسال پرداخت و گفت: در این بازه زمانی برای امدادرسانی در اسرع وقت به هم‌استانی‌های عزیز 453 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین به کار گرفتیم.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در راستای کنترل گرد و غبار و بیابان‌زدایی در استان در سال‌جاری اظهار کرد: مطالعه 25 هزار هکتار عرصه بیابانی انجام شده و همچنین 1300 هکتار نهال‌کاری، 250 هکتار جنگل‌کاری، 300 هزار متر احداث بادشکن بیولوژیک، احداث 450 هزار متر بادشکن غیرزنده، 5377 هکتار احداث گوراب و هلالی آبگیر، 450 هکتار مالچ پاشی و 544 هکتار بذرکاری و بذرپاشی انجام شده است.

سعیدی با اشاره به وقوع 52 مورد حوادث غیرمترقبه در 9 ماهه امسال بیان کرد: سیل، طوفان، تگرک، صاعقه، برف و کولاک و سرمازدگی بیشترین حوادث امسال در استان بوده‌اند به گونه‌ای که 23 مورد سیل، 16 مورد طوفان، هفت مورد تگرک، دو مورد صاعقه و چهار مورد سرمازدگی(تا پایان آذرماه) در استان داشته‌ایم که جمع برآورد خسارات این حوادث 1880 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان از تبعات سیل در 9 ماهه گذشته سال‌جاری سخن به میان آورد و اظهار کرد: سیل‌های امسال راه ارتباطی 233 روستایی را قطع کرد و همچنین سبب تخلیه دو روستا شد و 25 مورد آبگرفتگی منازل روستایی نیز داشته‌ایم و برق 233 روستا، آب 173 روستا و 10 مورد قطعی مخابرات اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه 5265 نفر در 9 ماهه امسال در سیل گرفتار شده بودند که از طرف نیروهای امدادی نجات یافتند، عنوان کرد: در این بازه زمانی 13 مورد رانش و فرونشست زمین و ریزش کوه اتفاق افتاد و همچنین هشت مورد راه‌های اصلی نیز مسدود شده بود.

سعیدی تصریح کرد: شهرستان‌های جیرفت، بافت و کرمان بیشترین مناطقی هستند که در این بازه زمانی دچار سیلاب شده‌اند.

وی با اشاره به زلزله‌هایی که در استان کرمان در سال جاری به وقوع پیوسته ادامه داد: در 9 ماهه گذشته شهرستان‌های کرمان، راور و فاریاب بیشترین وقوع زلزله را داشتند ضمن اینکه هشت زلزله بین 4 تا 5 ریشتر و یک زمین لرزه بالای 5 ریشتر امسال در استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در ادامه به میزان آتش سوزی‌های 9 ماهه سال‌جاری اشاره کرد و گفت: 34 مورد آتش‌سوزی و حریق اتفاق افتاده که در بیشتر آنها عامل انسانی دخیل بوده و وسعت این آتش‌سوزی‌ها 1647 هکتار است.

وی به هجوم ملخ‌های صحرایی به استان اشاره کرد و افزود: در سازمان جهاد کشاورزی شمال استان در سال گذشته 12 هزار و 800 هکتار و در 9 ماهه سال جاری 6900 هکتار و در سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان نیز در سال گذشته 150 هزار و 200 هکتار و در 9 ماهه سال جاری 39 هزار هکتار مبارزه صورت گرفته است. شایان ذکر است که در سال 98 و 9 ماهه سال جاری 101 هزار و 35 میلیون ریال اعتبار در این زمینه مصرف شده است.

سعیدی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون دو مورد تلفات جانی ناشی از سیل و صاعقه در استان کرمان داشته‌ایم و در ادامه به خسارات سرمازدگی دی‌ماه اشاره و تصریح کرد: از ابتدای دی‌ماه با کاهش شدید دما مواجه شدیم که خسارات زیادی به بخش کشاورزی وارد کرده به طوری که سرمازدگی و همچنین طوفان حدود 2400 میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده که شهرهای جنوبی و ارزوئیه، فهرج و ریگان بیشترین خسارات را در این زمینه دیده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت گفتار نو، تاریخ انتشار: 27 دی 1399، کد خبر: 39666،  www.goftareno.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
وقتی مسئولینی داریک که قبل و بعد از سیل و یا هر واقعه طبیعی و یا غیر طبیعی در صندلی خودشون میمونن نباید هم اوضاع تغییری بکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
همه اين تبعات ميتونست خيلي كمتر باشه وقتي ما پيشگيري از سيل رو زودتر اجرايي ميكرديم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین