پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۲۳۱۶۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
بانک شهر یکی از پر مشکل‌ترین بانک ایران است که با توجه به مطالباتی که از شهرداری داشته و وضعیت نا بهنجاری که دارد تنها برای اقتصاد ایران اسباب دردسر بوده و نمی‌تواند هیچ سودی برای اقتصاد ایران داشته باشد. اما نکته فاجعه بارتر در خصوص بانک شهر اینکه زیان انباشته بانک شهر ۲۰۹ هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال است یعنی تقریبا یک چهارم دارایی بانک زیان انباشته در بخش حقوق صاحبان سهام است و ارزشی جز بدبختی برای بانک، سپرده گذاران و سرمایه‌گذاران ندارد

  شعار سال:بانک شهر یکی از پر مشکل ترین بانک ایران است که با توجه به مطالباتی که از شهرداری داشته و وضعیت نا بهنجاری که دارد تنها برای اقتصاد ایران اسباب دردسر بوده و نمی تواند هیچ سودی برای اقتصاد ایران داشته باشد.
 
 بانک شهر از جمله بانک‌هایی است که بخاطر رفتار نسنجیده شهرداري تهران ، شهرداري مشهد، شهرداري اصفهان، شهرداري تبريز، شهرداري قم، شهرداري كرج، شهرداري شيراز و شهرداري قزوين به عنوان نهاد بالادستی و سهامدار عمده این بانک، مشکلاتی زیادی را بر بانک شهر تحمیل کردند که باید یک جا این رفتار شهرداری ها و مشکلات موجود برای بانک شهر رفع شود؛ چرا که تمام مشکلات بانک شهر مربوط به شهرداری‌هاست.
 
مطالبات و مشکلات بانک همچنان از سوی شهرداری بر بانک تحمیل می شود، اما هیچ پیگیری ازین بابت نمی شود و تا زمانی که کسی جلوی رفتار غیرحرفه ای این نهادهای بالادستی نایستد وضعیت بانک شهر بهبود نمی یابد.

بانک شهر در شش ماهه نخست امسال ادعا کرده که 859 هزار و 980 میلیارد ریال سپرده جمع آوری کرده‌است. اما در مقابل ان طبق آخرین گزارش بانک، تنها 77 هزار میلیارد ریال سپرده قانونی نزد بانک مرکزی نگه داشته است و این خود نشان از عمق فاجعه این بانک در قبال سپرده‌گذاران دارد.
 
در مقابل 859 هزار میلیارد ریال سپرده ، بانک شهر حدود 515 هزار و 944 میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان خود پرداخت کرده است. که در نهایت بر اساس این دو رخداد در این دوره 46 هزار میلیارد ریال درآمد از محل تسهیلات داشته و 63 هزار میلیارد ریال بابت سپرده هزینه پرداخت کرده‌است.
 
اما نکته فاجعه بارتر در خصوص بانک شهر اینکه زیان انباشته بانک شهر 209 هزار و 396 میلیارد ریال است یعنی تقریبا یک چهارم دارایی بانک زیان انباشته در بخش حقوق صاحبان سهام است و ارزشی جز بدبختی برای بانک، سپرده گذاران و سرمایه‌گذاران ندارد .
 
در حقیقت، زیان انباشته بانک نسبت به پایان سال 98 حدود هفت درصد رشد یافته است و این در حالی است که سرمایه شرکت تنها 15 هزار میلیارد ریال است. البته در شش ماهه دوم امسال نیز بر حجم سنگین این میزان زیان انباشته افزوده می شود چرا که زیان خالص این شرکت در شش ماهه نخست امسال معادل 13 هزار و 751 میلیارد ریال بوده که قطعا بر زیان انباشته تحمیل می شود.

ورای تائید یا نقد متن بالا، جای دارد کلیه ذی نفعان، ذی مدخلان و روابط عمومی محترم بانک شهر، نظرات خود را با رویکرد تنویر افکار عمومی برای انتشار در این پایگاه تحلیلی خبری، ارسال دارند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری بانکداری ایرانی  ، تاریخ انتشار:  29 دی  1399  ، کدخبر: 190451،www.bankdariirani.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
بانك شهر در ايران داشت خوب رشد ميكرد الان هم متوجه نقدتون شدم واقعا برام عجيبه اين اتفاقات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
الان واقعا فكر كرديد كه بانك مركزي ميتونه زمينه رو براي بهبود اوضاع بانك هاش فراهم كنه؟ زهي خيال باطل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
فاجعه اي كه داره رخ ميده در زمينه شهرداري ها واقعا انقد داغون هست كه حد نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین