پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۲۳۲۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
بورس در پایان معاملات امروز دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ با افت ۳۶ هزار و ۹۸۹ واحدی به یک میلیون و ۱۴۹ هزار و ۷۲۱ واحد رسید.
شعار سال: بورس در پایان معاملات امروز دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ با افت ۳۶ هزار و ۹۸۹ واحدی به یک میلیون و ۱۴۹ هزار و ۷۲۱ واحد رسید.

همچنین شاخص کل هم وزن نیز با افت ۷۹۲۵ هزار واحدی به ۴۳۶ هزار و ۵۷۵ واحد رسید. نماد‌های فملی، فولاد، فارس، شستا، کگل، کچاد و تاپیکو بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند. افت متوالی شاخص بورس سبب اعتراض سهامداران و تجمع آن‌ها مقابل شرکت بورس تهران شد؛ مدیرعامل شرکت بورس با حضور در میان سهامداران به ابهامات آن‌ها پاسخ داد.

افت شدید شاخص سهام طی روز‌های گذشته سبب شده تا بسیاری از سهامداران خرد با افت شدید قیمت سهام خود مواجه شده و بخش عمده‌ای از سرمایه‌های خود را از دست بدهند؛ به خصوص اینکه تحلیلگران بازار سرمایه بر این باورند که افت کنونی شاخص، مبنای تکنیکال یا فاندامنتال ندارد. به همین دلیل بسیاری از سهامداران بر این باورند که افت ادامه‌دار بازار سرمایه با هیچ منطق اقتصادی همخوانی نداشته و نماد‌هایی وارد صف فروش شده‌اند که گویی تازه شروع ریزش در شاخص دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی است.

بر این اساس تجمع امروز سهامداران بورسی در مقابل شرکت بورس تهران سبب شد تا علی صحرایی به میان تجمع کنندگان بیاید و در مورد اعتراضات آن‌ها در حوزه شاخص خیلی کوتاه پاسخ دهد.

مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با درباه وضعیت حاکم بر بورس گفت: تا دعوای دولت و مجلس حل نشود وضعیت همین خواهد بود.

او ادامه داد: مجلس دنبال استیضاح وزیر اقتصاد به عنوان رییس شورای بورس است. از آن طرف وزیر صنعت دنبال قیمت‌های دستوری در بورس کالا است. مجموع این‌ها باعث شده است که بورس از شرایط داخل بترسد. گرچه ریسک بین‌المللی کم شده، نرخ ارز کاهش پیدا کرده، اما ترس بر اکثر سهامداران مستولی شده است.

وی ادامه داد: امیدوارم که سریع‌تر مسئولین دخالت کنند. همین‌طور که الان کمیسیون اقتصادی، وزیر اقتصاد را فردا به کمیسیون فراخوانده تا ببیند چه اتفاقی می‌افتد.

این کارشناس گفت: دولت هم لازم است سیاست‌های حمایتی خود را از بازار اعلام کند. چرا که به عنوان مثال پالایش یکم را به مردم فروخته و این همه ضرر را به سهامداران تحمیل کرده است و از این رو لازم است اقداماتی برای حمایت زا بازار در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: از لحاظ بنیادی همه شرکت‌ها در بازار می‌ارزند و سودآوری خیلی خوبی دارند. هیچ اتفاق ناگواری در شرکت‌ها نیست. اما اختلافات سیاسی باعث شده که بازار منفی شود.

صفاری تاکید کرد: امیدوارم که زودتر از مقامات بالایی نظام دخالت و جریان را کنترل کنند. اگر بتوانیم این اختلافات را کاهش دهیم حتما بازار تا انتهای سال جریان مثبتی خواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرآنلاین، تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۴۷۷۵۸۵، khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
بازار سرمايه در ايران تا زماني كه شرايط رو به صعود نره و بايدن روي كار نياد همين وضع ميمونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین