پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
در موزه ملی آرایشگری می‌توانید تجهیزات و وسایل قدیمی این حرفه را تماشا کنید. ۵۰۰ اثر از سراسر ایران به موزه آرایشگری اهدا شده است. این موزه، تاکنون در دو مرحله تجهیز شده و رونمایی از مرحله دوم تجهیز موزه ملی آرایشگری ایران با اهدای وسایل و تجهیزات سنتی و نیمه مدرن آرایشگری از سوی پیشکسوتان و شاغلان این حرفه در ۲۴ دی ماه گذشته با حضور جمعی از اساتید پیشکسوتان، شاغلان و فعالان این صنف از سراسر کشور در مجموعه باغ موزه نگارستان تهران انجام شد.
شعار سال: احمد ابوحمزه، عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان و پژوهشگر تاریخ و مردم شناسی راه اندازی موزه اختصاصی مردم شناسی و هنر و مهارت آرایشگری در ایران را گامی ارزشمند در حوزه مردم شناسی ادوار مختلف تاریخ ایران می‌داند و معتقد است که: در تصاویری که در کتیبه‌ها از پادشاهان و الهه‌ها دیده می‌شود، در نقش برجسته بیستون در کرمانشاه و تخت جمشید، در بسیاری از آثار تاریخی که در نقاط مختلف کشور وجود دارد، نشان می‌دهد آرایشگری از دوره پیش از اسلام در ایران وجود داشته است.

در موزه تاریخ آرایشگری یا موزه آرایشگری ایران می‌توان وسایل و تجهیزات آرایشگری را که در دوره معاصر وجود دارد، جمع آوری و به نمایش عمومی گذاشت، حتی می‌توان وسایل سنتی و کهن این حرفه را هم بازسازی کرد؛ در همین راستا می‌توان بررسی کرد این هنر و مهارت در گذشته چگونه رواج داشته و شیوه‌های آرایش در اقشار و طبقات مختلف جامعه چگونه انجام می‌شده است و مردم در دوره‌های مختلف چگونه به زیبایی و آرایشگری مو و صورت خود توجه نشان می‌دادند.
 
تعداد بازدید : 22

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از همشهری‌آنلاین، تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۸۰۳۴۳، www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین