پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۹۶۰
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
نقاش و معمار پیشکسوت گفت: رونق موزه‌ها نشانه زنده بودن هنر در دنیاست. بازگشایی موزه هنر‌های معاصر تهران از جمله اتفاقات مهم و خوشایندی است که در این دوره به وقوع پیوست، چرا که آبروی هر کشور هنر آن است.
شعار سال: حسین محجوبی، نقاش و معمار پیشکسوت| رونق موزه‌ها نشانه زنده بودن هنر در دنیاست. بازگشایی موزه هنر‌های معاصر تهران از جمله اتفاقات مهم و خوشایندی است که در این دوره به وقوع پیوست، چرا که آبروی هر کشور هنر آن است. تمام کشور‌هایی که هنر دیوار دارند به موضوع حفظ و نگهداری موزه و آثار آن اهمیت می‌دهند؛ در دنیا این هنر بسیار مرسوم و معمول است، اما در ایران هنوز به جایگاه جهانی نرسیده‌ایم. اگر به تاریخچه هنر دیوار فرانسه نگاه کنیم بستر آثار مهمترین هنرمندان نقاشی و طراحی در فرانسه بوده است و اقتصاد هنر نیز در این کشور رونق بسیار خوبی دارد، مثلاً پیکاسو اگر اثری را ۵۰۰۰ فرانک امضا کرده است، همان اثر ۵۰ هزار فرانک به فروش رسیده است و این یعنی رونق بازار هنر در فرانسه و اروپا. با اینکه ۹۰ سال در این دنیا زندگی کرده‌ام، اما ۶۰ سال است که هنر خلق کرده‌ام و آثار بسیاری در موزه‌های چهار گوشه جهان از من وجود دارد. همچنین سال‌هاست که آثارم در موزه هنر‌های معاصر تهران حفظ و نگهداری می‌شود و باید بگویم به خوبی هم تا کنون از آن‌ها مراقبت شده است.
هنر غذای روح انسان است
اهمیت و جایگاه موزه و هنر نقاشی و معماری در همه جای دنیا آنقدر زیاد است که توریست‌های بسیاری به خاطر دیدنش حاضرند هزینه بسیار زیادی کنند تا آثار هنری جهان را از نزدیک ببینند. موزه یکی از مهمترین مراکز فرهنگی و هنری دنیا به شمار می‌رود؛ و در کل باید بگویم که هنرغذای روح انسان است، نه فقط هنر تجسمی بلکه، تئاتر، موسیقی و سینما هر یک غذای روح آدمی است. اکنون جوانان هنرمند ایرانی آثار خوبی خلق می‌کنند و من در گوشه گوشه ایران آثار خوب این هنرمندان را می‌بینم. ایران زادگاه و تمدن بشری است؛ آثار هنری‌ای که در ایران خلق شده منحصر به فرد است.
هنر غنی ایرانی از ۲۵۰۰ سال پیش تاکنون نیاز روحی انسان را برآورده کرده است
قطعاً بهترین موزه‌های دنیا در امریکا و اروپا وجود دارد، هم از نظر مدرن بودن و هم از نظر حفظ آثار و مرمت آنها، اما در ایران هم بجز موزه هنر‌های معاصر و خانه هنرمندان و بسیاری از جا‌های دیگر قابلیت موزه شدن دارد. این امر به این دلیل است که هنر غنی ایرانی از ۲۵۰۰ سال پیش تا دوره فردوسی و حافظ و سعدی و مولانا و تا کنون نیاز روحی انسان را برآورده کرده است؛ ذوق و قریحه آدمی را صیقل می‌دهد. یک شعر از مولانا که می‌خوانیم آنچنان انسان را منقلب می‌کند که انگار تمام عظمت دنیا را در همان چهار بیت مشاهده می‌کنید، یا شعر حافظ که آیین مهرورزی را به زیبایی بیان می‌کند. کل عالم هستی آنقدر زیبا و با نظم معماری و طراحی شده است که من بعد از ۶۰ سال خلق اثر هنری نمی‌توانم این معماری زیبای خداوندی را با کارم مقایسه کنم. این معماری از میوه روی درخت توجهم را جلب کرده تا قاره‌های عجیب و پهناور دنیا تا هر آنچه چشم آدمی را به خود معطوف می‌کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایران آنلاین، تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۶۷۵۴۵۷، https://www.ion.ir
اخبار مرتبط
برچسب ها: موزه ، هنر ، نقاشی ، حسین محجوبی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین