پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۳۲۴۲۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
فولادگر گفت: اگر مواد اولیه مورد نیاز صنایع به موقع و با قیمت مناسب به دست‌شان نرسد، متضرر می‌شوند و یا مجبور می‌شوند مواد مورد نیازشان را از خارج از کشور تهیه کنند.
شعار سال:

حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ، درباره چالش‌های عرضه  و یا عدم عرضه پتروشیمی‌ها در بورس کالا گفت: ما بورس را مبنای قانونی برای نظم دادن به بازار سرمایه قرار دادیم که هم اوراق بهادار و هم کالا در آن مبادله می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر برخی کالاهای اساسی و استراتژیک مثل گندم که نیاز اصلی مردم هستند به مصلحت نیست که وارد بورس شوند و تنظیم بازار آن به عهده دولت است، چون کالای حیاتی هستند. اما برخی صنایع مواد اولیه نیاز دارند و مهم است که زنجیره ارزش‌شان حفظ شود و ما موافقیم که در بورس کالا عرضه شوند که از جمله آنها محصولات پتروشیمی هستند که باید زنجیره تولید در آنها حفظ شود.

فولادگر تاکید کرد: اگر عرضه برخی محصولات مثل پتروشیمی‌ها در بورس کالا دچار اختلال شود صنایع پایین دستی به مشکل برمی‌خورند.

وی خاطرنشان کرد: اگر نظم و تنظیم بازار بهم بخورد و مواد اولیه برخی صنایع به موقع و با قیمت مناسب به دست‌شان نرسد، متضرر می‌شوند و یا مجبور می‌شوند مواد مورد نیازشان را از خارج از کشور تهیه کنند که در این صورت یا قیمت بالاتر می‌رود و یا کیفیت محصولات پایین می‌آید، لذا بهترین راه حل این قضیه بورس کالا است.


با اندکی تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، 21 مهر 1395.  کد مطلب:   417396     : www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین