پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 05
کد خبر: ۳۲۴۸۶۱
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
با توجه به سیگنال‌های چندگانه ارایه شده، احتمالا دلار بشکل مجدد، روند نزولی خود را آغاز خواهد کرد. دلار احتمالا در حدود دو هزار تومان در کوتاه مدت ارزان می‌شود.
شعار سال: بازار ارز پس از پشت سر گذاشتن یک دوره سقوط از مرز ۳۳ هزار تومان تا کانال ۲۲ هزار تومان، یک روند آرام به خود گرفته و کمی صعودی شده است. با این حال همزمان با شروع به کار دوره بایدن، به نظر می‌رسد مجددا انتظارات نزولی در بازار شکل گرفته است.
 
بازار ارز پس از پشت سر گذاشتن یک دوره سقوط از مرز ۳۳ هزار تومان تا کانال ۲۲ هزار تومان، یک روند آرام به خود گرفته و کمی صعودی شده است. با این حال همزمان با شروع به کار دوره بایدن، به نظر می‌رسد مجددا انتظارات نزولی در بازار شکل گرفته است. دیروز ساعت ۳ بعدازظهر دلار در بازار آزاد با قیمت ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد، اما باید دید پس از انتشار اخبار سیاسی جدید در آینده چه اتفاقاتی در انتظار بازار ارز است؟
 
ما با متحدان خود در مورد توافق طولانی مدت با ایران، گفتگو خواهیم کرد

شب گذشته ایسنا به نقل از یو اس نیوز گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه جدید آمریکا روز چهارشنبه اشاره کرده دولت بایدن مشتاق است که ایران به پیروی از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ که ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شده بود، بازگردد.

تسنیم نیز این طور روایت کرده است: آنتونی بلینکن در ادامه کنفرانس خبری به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: «ما با متحدان خود در مورد توافق طولانی مدت با ایران، گفتگو خواهیم کرد». وی تصریح کرد: «در صورت بازگشت ایران به توافق هسته‌ای، ما یک تیم تخصصی برای گفتگو درباره بازگشت به این توافق تشکیل می‌دهیم».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «بایدن بسیار شفاف بوده و اگر ایران به پایبندی کامل از تعهدات برجامی خود بازگردد، آمریکا نیز متقابلا بازخواهد گشت و تا زمانی که ایران به تعهدات خود عمل نکند، ما به توافق هسته‌ای بر نمی‌گردیم».

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا با بیان اینکه «تا رسیدن به توافق با ایران، فاصله زیادی وجود دارد»، افزود: «این توافق می‎‌تواند زمینه‌ای برای ایجاد یک توافق طولانی‌تر که دیگر مسائل تنش‎‌زا در روابط با ایران را برطرف کند، باشد».

اما خبر دوم سیاسی این است که وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی مدعی شده برجام هر چند بی نقص نیست، اما کماکان بهترین ابزار برای مقابله با ایران است.

سومین خبر سیاسی مهم ۲۴ ساعت اخیر به روسیه برمی‌گردد. ایرنا روایت کرده خبرگزاری دولتی تاس چهارشنبه شب به نقل از مقام وزارت امور خارجه روسیه و بدون اشاره به نام و سمت وی نوشته است بازگشت واشنگتن به اجرای تعهدات خود در برجام نباید منوط به اجرای شروط یا تغییر در مفاد برجام شود.

وی افزود: بر این باوریم که بازگشت آمریکا به برجام نباید موضوع معامله یا دلیل برای بازنگری در برجام شود و با تحمیل شروط اضافی بر ایران و سایر شرکت کنندگان در برجام نیز مخالفیم. اما خبر چهارم به اظهار مواضع ایران مرتبط است.

نماینده ایران در سازمان ملل در یادداشتی نوشته است: ایران به شرطی که کلیه تحریم‌های اعمال یا اعمال مجدد شده توسط دولت ترامپ لغو شود، به محدودیت‌های اولیه توافق شده در برجام بازمی‌گردد.
 
دلار به احتمال بالا، ارزان می‌شود


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار:۹بهمن ۱۳۹۹، کدخبر: ۵۱۰۵۸۵، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین