پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز جمعه گفت که کشورش مصمم به مشارکت در عملیات احتمالی برای آزادسازی شهر موصل عراق از اشغال گروه تروریستی داعش است.

شعارسال: به گزارش اسوشیتدپرس از آنکارا، در این در حالیست که بغداد از ترکیه درخواست کرده است که نیروهای نظامی خود را از خاک عراق بیرون ببرد.

اردوغان در یک مراسم سخنرانی گفت: ترکیه به زودی پیشنهادی برای پیوستن به عملیات آزادسازی موصل (به بغداد) ارائه خواهد کرد، اما در صورت مخالفت با درخواست آنکارا، طرح های جایگزینی نیز در نظر دارد.

وی افزود: ترکیه طرح های «بی» یا «سی» را اجرا خواهد کرد، اما در باره جزئیات این طرح ها توضیحی نداد.

رئیس جمهوری ترکیه این سخنان را هم زمان با اوج گیری تنش میان آنکارا و بغداد برسر حضور نیروهای ارتش ترکیه در خاک عراق بیان کرد.

در حالی که بغداد می گوید که حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق، نقض حق حاکمیت این کشور است، اما آنکارا می گوید که نظامیان ترکیه به درخواست عراق وارد خاک این کشور شده اند و درخواست ها را برای بیرون بردن آنها، نادیده می گیرد.

عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، در جریان یک مراسم عزاداری سالانه با ابراز شگفتی از رویکرد برخی کشورها در تخریب پل های دوستی و روابط مبتنی بر منافع مشترک، بار دیگر به این کشورها هشدار داد که صبر عراقی ها حد و مرزی دارد و بی پایان نیست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 23مهر1395، کدخبر: 82266394: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین