پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۷۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
عدم انتشار صورت‌های مالی این دو قطعه ساز بزرگ ابهامات زیادی را با خود به همراه دارد و شاید اننتشار گزارشات مالی آن‌ها حاوی اطلاعاتی باشد که در آن میزان تأثیر گذاری آن‌ها بر زیان خودروسازان به واسطه افزایش نرخ محصولات، واردات برخی از کالا‌های بی کیفیت یا عدم ارائه قطعه به خودروسازان کاملا آشکار شود.
شعار سال: افزایش زیان انباشته خودروسازان یکبار دیگر فرصتی است تا چالش‌ها و کاستی‌های موجود در لوکوموتیو اقتصاد کشور را بررسی کنیم. از آنچه پیداست صنعت خودروی کشور در گذر از مرحله‌ای تاریخی قرار دارد که در آن ضمن دیکته به برخی از تصمیم گیران جهت آزادسازی قیمت خودرو می‌توان به استقلالی متزلزل در این صنعت امیدوار بود. یکی از مهمترین ارتباطات خودروسازان با دو قطعه ساز بزرگ کشور است که در مورد هر دوی آن‌ها اتفاقاً حرف و حدیث بسیار زیاد است. این دو قطعه ساز که در چندوقت گذشته به کرات اسمشان در صفحات مختلف مجازی و یا در برخی از دادگاه‌های کشور شنیده شد در میان همه قطعه سازان کشور بیشترین مراوادات مالی با خودروسازان را دارند.
 
پیام روشن قانونگذار در مورد حضور در هیئت مدیره شرکت‌های خودرویی

نقض قانون توسط یکی از این قطعه سازان علیرغم پیام روشن قانونگذار در مورد حضور در هیئت مدیره شرکت‌های خودرویی هنوز محل بحث و چکش کاریست. آنچه که از شرایط خودروسازی کشور بر می‌آید بررسی علت زیان انباشته آنان شقه‌های مختلفی دارد که یکی از مهمترین آن‌ها شاهراه قطعه سازیست. صورت‌های مالی دو قطعه ساز بزرگ کشور یکی از مهمترین مطالباتی است که می‌توان از دست اندرکاران انتظار داشت.

عدم انتشار صورت‌های مالی این دو قطعه ساز بزرگ ابهامات زیادی را با خود به همراه دارد و شاید اننتشار گزارشات مالی آن‌ها حاوی اطلاعاتی باشد که در آن میزان تأثیر گذاری آن‌ها بر زیان خودروسازان به واسطه افزایش نرخ محصولات، واردات برخی از کالا‌های بی کیفیت و یا عدم ارائه قطعه به خودروسازان کاملا آشکار شود.

صورت‌های مالی دو قطعه ساز بزرگ کشور به این جهت می‌تواند از حساسیت بیشتری برخوردار باشد که که این دو شرکت جمعا ۱۳ شرکت زیر مجموعه دارند و نوع گردش مالی آن‌ها می‌تواند ارتباط کم و بیش آن‌ها را با آنچه در صورت‌های مالی خودروسازان زیان میخوانیم مشخص کند.

یادمان نمی‌رود که در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان به کرات نام یکی از این قطعه سازان شنیده می‌شد و البته هنوز هم ابهامات زیادی در مورد آن وجود دارد.

برخی از کارشناسان خودرویی اذعان دارند که با توجه به انحصاری که این قطعه سازان ایجاد کرده اند بسیار از واحد‌های دیگر باید قطعات خود را از طریق آن‌ها به فروش برسانند در غیر اینصورت باید به دنبال بازار هدف دیگری باشند. از آنچه گفته شد به خوبی پیداست که لزوم انتشار صورت‌های مالی دو قطعه سلز بزرگ کشور چیست، اما باید از مدیران آن‌ها پرسید حاضر خواهند بود که در چنین پویشی شرکت کنند و صورت‌های مالی خود را منتشر کنند؟


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از رصد روز، تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹، rasaderooz.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
0
خودرو سازان در ایران واقعا مشکلات زیادی رو دارن به دوش میکشن و باید در این زمینه کمکی بهشون کرد تا بیشتر به مردم ظلم کنن:))
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین