پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۲۷۰۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد هند تا سال ۲۰۴۰ به بزرگ‌ترین منبع رشد تقاضای انرژی تبدیل می‌شود.
شعار سال: آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) امروز (سه‌شنبه، ۲۱ بهمن‌ماه) در چشم‌انداز انرژی ۲۰۲۱ هند اعلام کرد که این کشور در دو دهه آینده با ۲۵ درصد، بیشترین سهم را در رشد تقاضای انرژی تشکیل خواهد داد و تا سال ۲۰۳۰ از اتحادیه اروپا به‌عنوان سومین مصرف‌کننده بزرگ انرژی جهان پیشی می‌گیرد.

این نهاد انتظار دارد با افزایش تولید ناخالص داخلی هند و رسیدن آن به حدود ۶ تریلیون و ۸۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۴۰، مصرف انرژی هند به‌طور تقریبی دو برابر شود.
 
وابستگی به واردات سوخت‌های فسیلی

نیاز‌های روزافزون انرژی هند سبب می‌شود دهلی‌نو وابستگی بیشتری به واردات سوخت‌های فسیلی داشته باشد، زیرا تولید نفت و گاز داخلی این کشور با وجود سیاست‌های دولت برای ترویج اکتشاف و تولید نفت و انرژی‌های تجدیدپذیر سال‌ها راکد بوده است.

براساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌شود که تقاضای نفت هند در سال ۲۰۴۰ به ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسد. این رقم در سال ۲۰۱۹ حدود ۵ میلیون بشکه در روز بود. این در حالی است که انتظار می‌رود ظرفیت پالایشی این کشور در سال ۲۰۳۰ به ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه و در سال ۲۰۴۰ به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

هند که پس از چین دومین واردکننده خالص نفت جهان است اکنون حدود ۷۶ درصد نیاز‌های نفت خام خود را وارد می‌کند، این آژانس انتظار دارد میزان وابستگی هند به واردات نفت تا سال ۲۰۳۰ به ۹۰ درصد و تا ۲۰۴۰ به ۹۲ درصد برسد.

آژانس بین‌المللی انرژی تصریح کرد: افزایش تقاضای نفت می‌تواند هزینه واردات نفت هند را تا سال ۲۰۳۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ دو برابر کند و به حدود ۱۸۱ میلیارد دلار و تا سال ۲۰۴۰ حدود سه برابر کند و به ۲۵۵ میلیارد دلار برساند.

این نهاد همچنین پیش‌بینی می‌کند که واردات گاز طبیعی مایع‌شده (LNG) هند تا سال ۲۰۴۰ چهار برابر شود و به ۱۲۴ میلیارد مترمکعب برسد (یعنی حدود ۶۱ درصد مجموع تقاضای گاز را تا سال ۲۰۴۰ به خود اختصاص دهد)، این رقم در سال ۲۰۳۰ میلادی، ۷۶ میلیارد مترمکعب یعنی حدود ۵۸ درصد از مصرف گاز جهان خواهد بود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایلنا، تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۳۶۸۲۹، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین