پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۸۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
معاون میراث‌فرهنگی گیلان از تشدید نظارت‌ها بر بافت‌های تاریخی شهر‌های گیلان به منظور حمایت از صنعت گردشگری شهری خبر داد.
شعار سال: معاون میراث‌فرهنگی گیلان از تشدید نظارت‌ها بر بافت‌های تاریخی شهر‌های گیلان به منظور حمایت از صنعت گردشگری شهری خبر داد.
ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: مالکین بنا‌های واقع در بافت قدیمی شهر‌های استان گیلان برای ایجاد تغییر و یا اقدام به تعمیر بنای تحت مالکیت خود ابتدا باید استعلام و مجوز‌های لازم را از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دریافت نمایند.
 عوامل تأثیرگذار در انتخاب سکونت‌گاه توسط گردشگران 
جهانی با تاکید بر اهمیت تحقق صنعت گردشگری شهری و لزوح حفظ و احیای بافت قدیم شهر‌ها گفت: تشدید نظارت بر روند ساخت و ساز در محدوده بافت تاریخی در کنار ایجاد فضای مناسب برای جذب گردشگر داخلی و خارجی، می‌تواند عامل بازتعریف هویت شهری در استان گیلان باشد.
معاون میراث‌فرهنگی گیلان افزود: امروزه چندین عامل در انتخاب سکونت‌گاه توسط گردشگران تأثیرگذارند و یکی از مهمترین عوامل وجود زمینه‌های سنتی و هنری منطبق با مقاصد گردشگری است. در بسیاری از موارد شکل مرسوم گردشگری در جهان مطابق با سلیقه ایرانی اسلامی جامعه ایرانی نیست و باید با ایجاد فضا و جاذبه‌های هنری منطبق با فرهنگ خود زمینه‌ی توسعه گردشگری و فرهنگی در شهر‌ها را فراهم کنیم.
ایجاد زمینه جذب گردشگران در محلات و تک‌بنا‌ها
جهانی اضافه کرد: حفظ بافت قدیم شهر‌ها خصوصا در شهر‌های استان گیلان که اغلب دارای بافت‌های تاریخی با معماری منحصربه‌فرد هستند به عنوان سرمایه اصلی جذب گردشگران شهری محسوب شده و در این راستا اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان آمادگی دارد تا علاوه بر حفظ پتانسیل‌های موجود در محلات و تک‌بنا‌ها زمینه جذب گردشگران را ایجاد کند.
او با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در انعکاس نظرات کارشناسی در مورد بافت‌های تاریخی گفت: علاوه بر رسالت اصلی رسانه‌ها در پوشش خبری اخبار و نظارت مرتبط با بنا‌های تاریخی، باید از پتانسیل این رسانه‌ها در جلب توجهات و سرمایه‌های خصوصی برای حفظ، مرمت و احیای بافت‌های تاریخی گیلان به شکل مؤثری استفاده کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۶۰۵۰۲۷، http://diyarmirza.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
0
بافت تاريخي ك داريم صحبتش رو ميكنيم واقعا شرايط رو به سمت و سوي بدي سوق داده در زمينه ميراث فرهنگي
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین