پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۲۷۹۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
آیت‌الله عبادی با بیان اینکه جلوگیری از خام فروشی محصولات استراتژیک استان تنها با حمایت جدی از صنایع صورت می‌گیرد، گفت: اگر عده‌ای کارشان تعطیل می‌شود یا به رکود می‌رود، یکی از دلایل آن عدم حمایت به موقع از آن‌ها بوده است.
شعار سال: آیت‌الله سید علیرضا عبادی در دیدار با رئیس بانک صنعت و معدن خراسان جنوبی که صبح امروز (۲۳ بهمن ماه) برگزار شد، ضمن عرض تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: جای دارد از حضور تاریخی مردم در مراسم ۲۲ بهمن ماه جاری تشکر و قدردانی کنیم و خداوند را بابت این موهبت شکرگذار بود.

امام جمعه بیرجند با اشاره به وضعیت خشکسالی در کشور، گفت: متاسفانه به دلیل شرایط کم آبی اوضاع کشاورزی در کل کشور و خراسان جنوبی مطلوب نیست.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به وجود محصولات منحصر بفرد و استراتژیک در خراسان جنوبی، اظهار کرد: در عین حالیکه محصولات کشاورزی منحصر به فردی در خراسان جنوبی به عمل می‌آید، اما، چون در منطقه کم آبی قرار گرفته ایم بخش‌های کشاورزی و معدنی از لحاظ کمی زیاد قابل توسعه نیستند و باید صنعت را به این‌ها اضافه کرد و صنایع تبدیلی با بهره وری بیشتر و بهتر ایجاد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه خراسان جنوبی به عنوان کمربند معدنی کشور شناخته می‌شود، ادامه داد: در حوزه ایجاد صنایع تبدیلی اقدامات انجام شده است که البته ناقص بوده و در معادن هم متاسفانه بیشتر خام فروشی صورت می‌گیرد، خراسان جنوبی روی کمربند معادن است و ذخایر خوبی دارد برای فعال شدن معادن و پیشرفت حوزه معدن در استان اگر مساله ریل و راه آهن حل شود صنایع معدنی می‌توانند رونق بیشتر و بهتری داشته باشند.
 
اعطای تسهیلات بانکی

آیت الله عبادی بیان کرد: افرادی که در خراسان جنوبی سرمایه گذاری می‌کنند کم و بیش به دفتر مراجعه می‌کنند و بعضا شکایت‌هایی دارند و سخت ناراحت و عصبانی هستند از اینکه ابتدا برای سرمایه گذاری مورد تشویق قرار گرفته اند و با تمام دارایی، وام و حتی فروش فرش زیرپای خود سرمایه گذاری می‌کنند، ولی به جایی می‌رسند که کارشان در فلان اداره قفل می‌شود که این‌ها خیلی برای او و استان گران تمام می‌شود.

امام جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنان خود به مساله نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی اشاره کرد و گفت: در مسائل معادن و حمایت از صنایع گاهی چنین اتفاق می‌افتد که تسهیلات دریافتی در محل دیگری هزینه می‌شود و صداقت در امور نیست.

وی در ادامه افزود: همچنین گاهی بانک‌ها در جهت اعطای تسهیلات به متقاضیان تأخیر‌هایی ایجاد می‌کنند که سبب زیان می‌شود که اگر نسبت به هر دو مساله توجه کافی و نظارت بر آن باشد راه حلش پیداست و آن مجموعه فعال می‌شود و کارش راه می‌افتد.

آیت الله عبادی با تأکید بر حمایت از صنایع و واحد‌های تولیدی، گفت: اگر عده‌ای کارشان تعطیل می‌شود یا به رکود می‌رود، یکی از دلایل آن عدم حمایت به موقع از آن‌ها بوده است.

امام جمعه بیرجند در ادامه بیان داشت: گاهی در مواردی متناسب با تسهیلات که داده می‌شود، اشتغال ایجاد شده و از نظر محاسبات هم درست است، باید برابر این تعداد افرادی شاغل شوند، اما گزارش می‌رسد که در جایی که نظارتی نبوده، این عده شاغل نشدند، نباید چنین اتفاقاتیر شکل بگیرد.

وی در ادامه تأکید کرد: مساله صنعت و معدن در خراسان جنوبی مساله خیلی مهمی است و باید هم آن کسی که نیازمند است دستش گرفته شود و هم آن کسی که می‌خواهد از زیر بار در برود کنترل شود، هم جایی که سرمایه‌ای در اختیار فردی قرار می‌گیرد متناسب با سرمایه نظارت باشد که آیا واقعا عمل شد یا خیر؟
 
حمایت از صنعت و معدن

رئیس شورای فرهنگ عمومی در خراسان جنوبی ابراز داشت: در کنار حمایت از صنعت و معدن بایستی از بخش‌های نظارتی درون سازمانی و همچنین دیگر سازمان‌های ذیربط از قبیل اداره کل اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور بهره گرفت و رسیدگی به گزارش‌ها بدون کم و زیاد و با دقت لازم صورت پذیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان با اشاره به اینکه توجه به مسائل اقتصادی کشور به مانند جهاد است، خاطرنشان ساخت: سرنوشت جامعه در آن است با این همه مشکلات متراکمی که متاسفانه خیلی‌ها توسط خود مسوولین ایجاد شده، ولی در حال حاضر پاسخ این مردم این است که مسوولین با تلاش بیشتری و راحت طلبی کمتری به این مردم با صداقت خدمت کنند.

وی در ادامه افزود: خدمت به مردمی که از کشور و استقلال‌شان در مقابل دشمن دفاع و ایستادگی می‌کنند، باید خیلی تلاش کنیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از می‌متالز، تاریخ انتشار: ۲۷بهمن ۱۳۹۹، کدخبر: me-metals.ir، ۱۶۰۷۰۶
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
0
0
خام فروشی درایران مدت هاست که داره بدون نظارت انجام میشه و صنعت ایران رو به قهقرا برده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
0
اينكه رياست يك سازمان به اين بزرگي دست به مشورت با روساي سازمان ها بزنه واقعا ميتونه موفق باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین