پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۲۸۰۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۰
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری بیمه سلامت گفت: در نگاه حداقلی حتی به اندازه تورم می‌توان در بازار سرمایه سود کسب کرد، در این شرایط رفع برخی ابهامات در بودجه به رشد حداکثری در این بازار منتهی می‌شود.
شعار سال، مهدی دلبری مدیر سرمایه‌گذاری شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری بیمه سلامت با اشاره به اصلاح امروز بازارسرمایه گفت: نباید توقع داشته باشیم که بازار هر روز صعودی باشد، زیرا ذات بازارسرمایه همراه با نوسان است.

دلبری افزود: در این میان، اما وجود برخی ابهامات بودجه در خصوص بازار سرمایه به سخت شدن تصمیم‌گیری در سرمایه‌گذاران منجر شده است. افزایش هزینه‌های انرژی که سبب ایجاد هزینه‌های چندبرابری در برخی صنایع می‌شود، همچنین حذف معافیت صادراتی و افزایش مالیات از نکاتی ضروری است که در بودجه باید مورد بازبینی قرار بگیرد. به نظر من کمک همه نهاد‌ها در تصویب بودجه به نفع سهامداران ضروری است.

وی در کنار این ابهامات مسایلی مانند نوسانات نرخ دلار را عواملی دانست که در مجموع سرمایه گذاران را مجاب به احتیاط بیشتر در فضای بازارسرمایه می‌کند و اضافه کرد: در نظر داشته باشید فشار فروش در اوراق خزانه از طرف دولت زیاد است و در چند روز اخیر با افزایش ۲ تا ۳ درصدی نرخ اوراق خزانه مواجه بودیم. به لحاظ علمی هم رشد نرخ سود بانکی در کوتاه مدت اثر منفی در بازار‌های دیگر مانند بورس دارد. براین اساس امیدوارم دولت در بودجه و در فروش اوراق، با انعطاف بیشتری اقدام کند تا فشار فروش اوراق کمتر شود.

این کارشناس بازارسرمایه با متفاوت دانستن سرمایه گذاری در بازارسرمایه به سرمایه گذاران توصیه کرد تا پورتفوی «فعال» و متنوعی در این بازار داشته باشند و افزود: در این راستا ضروری است سرمایه گذاران، حتما گزارش‌های شرکت‌ها را با نگاه به آینده تحلیل کنند و در این تحلیل همواره بازار‌های موازی، دلار، قیمت‌های جهانی، صورت‌های مالی، آمار بورس کالا و ... را مدنظر داشته و بر این اساس به حفظ یا خرید مجدد سهام بپردازند.

عضو هیات مدیره شرکت «خدمات گستر» تاکید کرد: در کنار تمام این موارد، قیمت‌های جهانی شرایط بسیار خوبی دارند و از همین رو شرایط قیمتی در مواد اولیه موجود در بورس کالا مناسبتر از قبل است، به این معنی که فروش شرکت‌ها در بورس کالا از روند مناسبتری نسبت به قبل برخوردارند.

دلبری با اشاره به نتایج گزارشات منتشرشده شرکت‌ها گفت: روند گزارش‌های ۹ ماهه شرکت‌ها بسیار مناسب است، به طوریکه می‌توان گفت در فصل پاییز نسبت به فصل تابستان حدود ۳۰ درصد با رشد سود در شرکت‌ها مواجه هستیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت صدای بورس، تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۹۹، کد خبر: ۴۲۸۵۰۸، www.sedayebourse.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
0
بيودجه اي كه تدوين شده همراهان اقتصادي روحاني رو يك سال ديگه هم واكسينه ميكنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین