پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۲۸۱۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
سوری گفت: در ایران با پدیده صف فروش و صف خرید مواجه هستیم به خاطر همین صف خرید و فروش تحلیل داخل ایران با خارج از ایران متفاوت می‌شود و این صف‌ها تحلیل‌های داخل را از استاندارد‌های جهانی منحرف می‌کند.

شعار سال:مهدی سوری کارشناس بازار سرمایه گفت: اینکه حجم معاملات بالا برود به تنهایی نمی‌تواند پارامتر خوبی باشد، یک زمانی می‌بینیم حجم معاملات به خاطر افزایش تعداد فروشنده است، پس اگر در فضای مثبت مثل فضایی که امروز شاهدش بودیم حجم معاملات بالا باشد نشانه خوبی است، پس افزایش حجم معاملات همیشه بیانگر اتفاقی مثبت نیست.
 
 کارشناس بازار سرمایه در رابطه با حجم معاملات بیان کرد: حجم معاملات در استانداردهای جهانی تایید کننده روند است، یعنی بازار مثبت با حجم بالا، قدرت مثبت بودن بیشتر را نمایش می‌دهد، بازار منفی با حجم بالا قدرت منفی بودن بیشتر را منعکس می‌کند.
 
 کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در ایران با پدیده صف فروش و صف خرید مواجه هستیم به خاطر همین صف خرید و فروش تحلیل داخل ایران با خارج از ایران متفاوت می‌شود و این صف‌ها تحلیل‌های داخل را از استانداردهای جهانی منحرف می‌کند، چون بر عکس این استانداردها اگر در صف خرید حجم بالا باشد، بیان گر این است که فروشنده هم به تعداد زیاد وجود داشته است و این نشانه بدی است و اگر در صف فروش با حجم بالا رو به رو باشیم، یعنی افراد خریده اند، پس نشانه خوبی است.
 
 سوری در ادامه افزود: شنبه بیست و پنجم بهمن ماه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش کل معاملات خرد بوده، که نسبت به معاملات روز قبل یک افزایش مختصری را داشته، اما در همان رنج قبلی خود قرار گرفته، یعنی افزایش شدیدی نسبت به روزای قبلی خود نداشته، ولی با توجه به این که در پایان بازار ۲۷۹ نماد با صف خرید مواجه بودند، در این شرایط بالا نبودن حجم معاملات اتفاق خوبی است و اینکه تراز خرید حقیقی‌ها حدود یک هزار و۴۰۰ میلیارد تومان مثبت بوده و این میزان مثبت بودن تراز حقیقی در زمستان امسال بی سابقه بوده است، یعنی حقیقی‌ها نسبت به هر روز دیگری بیشتر خریدار بودند.
 
وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی حقوقی‌ها اقدام به خرید فروش می‌کنند؟ تشریح کرد: عموما حقیقی‌ها در جو مثبت بازار اقدام به خرید می‌کنند و در جو منفی بازار اقدام به فروش می‌کنند، معمولا در زمانی که شاخص کل مثبت و قابل توجه است، تراز خرید حقیقی‌ها مثبت و روزهایی که شاخص کل منفی است و قابل توجه تراز خرید حقوقی‌ها منفی است، یعنی حقیقی ها بیشتر فروشنده هستند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری گسترش ، تاریخ انتشار:  27 بهمن 1399  ، کدخبر: 154223، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
0
بورس ایران با این بودجه ای که تصویب شد نیاز داره تا دوباره احیا بشه تا دولت بتونه پول در بیاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین