پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۲۸۲۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رفت با توجه به زمان ارائه گزارش ۹ ماهه شرکت‌های بورسی، وضعیت این بازار نسبت به قبل متفاوت شود، اما همانطور که اشاره شد شوک‌های وارد شده به این بازار قدرت بیشتری از نتایج گزارش‌ها داشته است.
شعار سال: مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در گیر و دار شوک سیاسی قرار گرفته و با توجه به احتمالات، در انتظار نتیجه مذاکرات بین المللی است، از این روپیش بینی می‌شود تا پایان سال بورس به همین روال پیش برود، اما خروج سهامداران اصلا به صلاح‌شان نیست چرا که سبز پوشی بورس از همان روز‌های ابتدایی ۱۴۰۰ قطعی است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: شوک‌های سیاسی، عدم شفافیت در بازار سرمایه و رد شدن کلیات بودجه از موارد تأثیر گذار بر بورس بوده و این بازار با وجود چنین تنش‌هایی، شاهد ریزش شاخص بوده است.

صفاری با تأکید بر اینکه بورس دماسنج اقتصاد کشور است و باید به این بازار بیشتر توجه شود گفت: هر شوک اقتصادی و سیاسی می‌تواند وضعیت بورس را تغییردهد.

به گفته صفاری؛ همزمان با کاهش نرخ دلار، بلاتکلیفی اقتصاد ایران به دنبال مسائل برجام و همچنین عدم تعیین تکلیف بودجه دولت در مجلس عواملی است که بورس را تحت تأثیر قرار داده است.

این کارشناس بورس با تأکید بر اینکه بازار نیاز به اجرای به موقع برنامه دارد گفت: در زمانی که تکلیف بودجه ۱۴۰۰ با شرکت‌های بورسی تعیین شود بیشتر ابهامات موجود در این بازار رفع خواهدشد و همین موضوع می‌تواند شرایط را برای صعود بورس فراهم کند.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که با این شرایط چگونه اعتماد مردم به بورس بیشتر می‌شود؟، گفت: بازار سرمایه همواره با فراز و فرود‌هایی مواجه می‌شود و این نوسانات می‌تواند تضمینی برای ادامه این بازار باشد، اما به شرط اینکه در ادامه هر فرودی برنامه‌ریزی برای صعود مجدد صورت بگیرد که این موضوع به کاهش ریسک در بازار بستگی دارد. از این رو با کاهش ریسک‌ها سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در این بازار رقبت نشان خواهد داد و این موضوع می‌تواند تضمینی برای افزایش قیمت سهم‌ها و کاهش صف‌های فروش در بازار شود.

صفاری در پاسخ به این سئوال که با توجه به کاهش عمق رشد در طی چند هفته اخیر، روند حرکت بورس تاپایان سال چگونه ارزیابی می‌شود؟، گفت: انتظار می‌رفت با توجه به زمان ارائه گزارش شرکت‌های بورسی، وضعیت این بازار نسبت به قبل متفاوت شود، اما همانطور که اشاره شد شوک‌های وارد شده به این بازار قدرت بیشتری از نتایج گزارش‌ها داشته است.

این تحلیلگر بازارسرمایه در پاسخ به این پرسش که با توجه به این که پیش‌بینی‌ها در مورد دلار کاهشی است، ممکن است دور جدید ریزش در بازار اتفاق بیفتد؟، گفت: شاید روند ریزش دلار تا پایان سال ادامه دار باشد، اما این موضوع که نرخ دلار با عددی دور از انتظار کاهش یابد، امکان نخواهد داشت، اما همین ریزش قیمت دلار تا کنون توانست باعث نزول سهام‌ها در بازار شود.

وی با تأکید بر اینکه یک بحثی در اقتصاد وجود دارد که به عنوان چسبندگی قیمت‌ها که می‌تواند بر روند سایر بازار‌ها تأثیر گذار باشد، گفت: کاهش دستوری قیمت دلار، انگیزه در سوداگری و سفته بازی را بیشتر می‌کند از این رو قیمت‌های کنونی بازار با توجه به شرایط موجود، کاهش نخواهد یافت و نرخ ارز در همین سطح باقی خواهد ماند.

وی در پایان با اشاره به اینکه بازار سرمایه با برخی تنش‌ها و شوک‌های وارد شده، دچار ریزش شد، توصیه کرد: کسانی که به این بازار ورود کرده‌اند باید بدانند امروز زمان خروج از این بازار نیست بلکه این فرصتی برای تعادل بخشی بین سود و زیان شرکت‌ها است و در نهایت این تهدید‌ها به فرصت‌هایی جهت رشد تبدیل می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد ۲۴، تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۶۸۱۳، eghtesaad۲۴.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
قبول كنيم كه شرايط به هيچ وجه نميتونه از ايني كه الان هست در بورس بدتر بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین