پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۲۲۶۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
صندوق بین‌الملی پول در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده رشد اقتصادی ایران که در سال ۲۰۲۲ میلادی ۳.۸ درصد بوده در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ به ترتیب به ۳ و ۲.۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.

شعار سال: طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول، پیش‌بینی پایه نشان می‌دهد رشد اقتصاد جهانی از ۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۳ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا می‌کند و در سال ۲۰۲۴ نیز این میزان به ۲.۹ درصد می‌رسد؛ داده‌هایی که بسیار پایین‌تر از میانگین ۳.۸ درصدی رشد اقتصادی جهان بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ است.

پیش بینی کاهش رشد اقتصادی کشور در ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴


سیاست‌های سختگیرانه مالی در کشور‌های توسعه‌یافته باعث شده پیش‌بینی مربوط به رشد اقتصادی این کشور‌ها از ۲.۶ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۱.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ و به ۱.۴ درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش پیدا کند.

از سوی دیگر، بازار‌های نوظهور و کشور‌های در حال توسعه کاهش معتدل‌تری در رشد اقتصادی دارند و طبق اعلام صندوق بین‌المللی پول، میزان رشد این کشور‌ها از ۴.۱ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۴ درصد در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ برسد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود تورم جهانی به طور پیوسته کاهش یابد و از ۸.۷ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۶.۹ درصد در سال ۲۰۲۳ و ۵.۸ درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش پیدا کند. صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده میزان تورم هسته نیز به شکل تدریجی کاهش پیدا می‌کند و انتظار نمی‌رود هدف‌گذاری مربوط به تورم در اکثر کشور‌ها تا پیش از سال ۲۰۲۵ تحقق یابد.

همچنین صندوق بین‌الملی پول در گزارش خود اعلام کرده رشد تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۲۲ میلادی ۳.۸ درصد بوده و این نرخ در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ به ترتیب به ۳ و ۲.۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.

در همین گزارش، نرخ تورم در کشور که طی سال ۲۰۲۲ میلادی ۴۵.۸ درصد اعلام شده در سال جاری افزایش یافته و به ۴۷ درصد می‌رسد و سپس در سال ۲۰۲۴ مجددا روندی نزولی گرفته و سطح ۳۲.۵ درصدی را به ثبت می‌رساند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اقتصادنیوز، تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۶۰۳۲۳۸، www.eghtesadnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین