پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۹۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸
اسماعیل کهرم ضمن بیان علل تلفات پرندگان در میانکاله از ادامه داشتن مرگ و میر این پرندگان خبر می‌دهد، حال آن که مسوولان گفته بودند میانکاله به روال عادی خود بازگشته و مرگ پرندگان متوقف شده است.
شعارسال: پرندگان در میانکاله در سکوت مسولان مربوطه و بی توجهی سازمان محیط زیست برای دومین سال پیاپی قتل عام می‌شوند.

این در حالی است که سازمان دامپزشکی ایران علت مرگ پرندگان در تالاب میانکاله در استان مازندران را «سم بوتولیسم» اعلام کرده است، اما اسماعیل کهرم پرنده شناس و کارشناس محیط زیست به طور جدی با آن مخالف است.

اسماعیل کهرم ضمن بیان علل تلفات پرندگان در میانکاله از ادامه داشتن مرگ و میر این پرندگان خبر می‌دهد، حال آن که مسوولان گفته بودند میانکاله به روال عادی خود بازگشته و مرگ پرندگان متوقف شده است.

در این میان باید توجه کرد که دقیقا در اوایل بهمن سال ۹۸ نیز بیش از ۴۰ هزار پرنده در تالاب میانکاله تلف شدند و علت مرگ آن‌ها سم بوتولیسم اعلام شد.
بوتولیسم، سمی است که توسط یک باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم ایجاد می‌شود و پرندگان با بلع گیاهان یا حیوانات آلوده به این سم فلج شده و جان خود را از دست می‌دهند.

بر اساس برنامه تنظیمی سازمان محیط زیست در سال ۹۵، احیای تالاب میانکاله قرار بود با حذف حدود ۲۰۰ قطعه آب‌بندان و مزرعه‌های پرورش ماهی در بالادست، لایروبی کانال انتقال آب و تامین حق‌آبه از محل شبکه زهکشی و نکارود پیش برود. شبه‌جزیره میانکاله نزدیک به ۷۰ هزار هکتار مساحت دارد. میانکاله به عنوان یک منطقه حفاظت‌شده، پناهگاهی برای حیات وحش و پرندگان مهاجر به شمار می‌رود. قتل عام پرندگان در میانکاله برای دومین سال پیاپی باید بیش از آن چه دیده می‌شود توجه مسولان مربوطه را به خود جلب کند.
 
تعداد بازدید : 4


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از امتداد، تاریخ انتشار:۲ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر:۱۲۴۵، www.emtedad.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
علت اینکه این اتفاق برای پرندگان میفتد چه می تواند باشد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین