پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۲۹۴۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
بازوی پژوهشی سازمان برنامه اعلام کرد: درآمد اختصاصی ۱۶۵۰ میلیارد تومانی سازمان امور مالیاتی که وزارت اقتصاد نیز از آن سهم دارد، هزینه‌ای غیرضرور برای بودجه عمومی محسوب می‌شود.
شعار سال: بازوی پژوهشی سازمان برنامه و بودجه در گزارشی اعلام کرد که درآمد اختصاصی ۱۶۵۰ میلیارد تومانی سازمان امور مالیاتی که وزارت اقتصاد نیز از آن سهم دارد، هزینه‌ای غیرضرور برای بودجه عمومی محسوب می‌شود که کارایی برای تشویق و افزایش درآمد مالیاتی ندارد و پدیده خوشایندی به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی کشور نیست.

مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده نگری به عنوان بازوی پژوهشی سازمان برنامه و بودجه در گزارشی با تحلیل و تبیین سیاست‌های مالیاتی با اشاره به بخشی از منابع اختصاصی سازمان امور مالیاتی، علاوه بر اینکه این شیوه تشویق و توانمندسازی را ناکارآمد می‌داند، اعلام می‌کند: اعتبار «توانمندسازی کارکنان و تشویق در راستای افزایش اصول مالیات» در بودجه سال ۱۳۹۹ مبلغ حدود ۱،۶۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

در این گزارش آمده است: کل اعتبارات اختصاصی وزارت امور اقتصادی و دارایی که در واقع منتقل شده از سازمان امور مالیاتی به وزارت مذکور است، صرف توانمندسازی کارکنان و تشویق آن‌ها در راستای افزایش وصول مالیاتی می‌شود؛ هزینه‌ای که به نظر نمی‌رسد در راستای وظیفه وزارت اقتصاد باشد. بنابراین، اختصاص یافتن بخشی از وجوه گفته شده در قالب اعتبارات اختصاصی به خود وزارت امور اقتصادی نمی‌تواند توجیه داشته باشد. علاوه بر این، ضرورت وجود این نوع هزینه چه برای وزارت اقتصاد و چه برای سازمان امور مالیاتی جای بحث دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گسترش‌نیوز، تاریخ انتشار ۴ اسفند ۹۹، کد خبر: ۱۵۵۶۵۰، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
0
0
سازمان امور مالياتي در ايران واقعا بايد در زمينه اقدامات ناشايست خودش كمي تامل بيشتري كنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین