پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۵۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
رییس جمهوری با بیان این که هدف از تدوین سند جامع علم و فناوری در حوزه دفاعی، استفاده از ظرفیت‌های موجود در مراکز علمی و فناوری کشور است، گفت: ایران به مولفه قدرت دفاعی و نظامی نگاه توسعه‌طلبانه نداشته و نخواهد داشت.
شعار سال: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش مهم مراکز علمی و غیرنظامی و حتی خصوصی در تامین نیاز نیرو‌های مسلح در دوران دفاع مقدس، آن را یک تجربه ارزنده خواند و گفت: در دوران پس از دفاع مقدس از جمله شرایط تحریم نیز بخش دفاعی و نظامی کشور خدمات متقابل و تاثیرگذار به بخش غیرنظامی از جمله اقتصاد وصنعت کشور ارائه کرده است.

رییس جمهوری با تاکید بر اهمیت تدوین سند جامع علمی، دفاعی و امنیتی در راهبرد کامل نیرو‌های مسلح و اقتدار نظامی مبتنی بر نیاز دفاعی کشور، هدف اصلی تدوین این سند را استفاده از ظرفیت‌های موجود در مراکز علمی و فناوری و توان علمی نخبگان در جهت تقویت قدرت دفاعی کشور و همچنین ایجاد ارتباط و همکاری منسجم و نظام‌مند بین مراکز علمی و دانشگاهی با بخش‌های نظامی و نیرو‌های مسلح عنوان کرد.

روحانی قدرت نظامی و دفاعی مبتنی و متکی بر اصول اسلامی و اخلاق انسانی را از ویژگی‌ها و تفاوت‌های اساسی دکترین دفاعی ایران با سایر کشور‌ها برشمرد و تصریح کرد: در شرایطی که برخی کشور‌ها و قدرت‌ها با هدف سلطه بر جهان و توسعه طلبی به مولفه قدرت نظامی و تسلیحاتی نگاه می‌کنند و با همین انگیزه وارد رقابت‌های برتری جویی و مسابقه تسلیحاتی با یکدیگر شده‌اند، جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اعتقاد، ایمان و باور‌های دینی خود، چنین هدفی را مدنظر نداشته و نخواهد داشت.

روحانی با اشاره به فتوا و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری درخصوص قدرت و توان دفاعی گفت: سند جامع علمی، دفاعی و امنیتی باید به گونه‌ای تدوین شود تا در حرکت نیرو‌های مسلح در مسیر تقویت قدرت دفاعی اثرگذار باشد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ترسیم نقشه راه برای استحکام حلقه ارتباط و همکاری دانشگاه و مراکز علمی و تحقیقاتی را ضروری خواند و گفت: با استفاده از تجربه‌های موجود در کشور‌های توسعه یافته می‌توان بخش خصوصی بویژه مراکز دانش بنیان را وارد عرصه همکاری با نیرو‌های مسلح کرد.

در هشتصد و سی و هفتمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی سند علم و فناوری در حوزه دفاعی که برشی از سند نقشه جامع علمی کشور بوده و همکاری‌های متمرکز و سازمان یافته حوزه کشوری و لشکری و رابطه ستاد مشترک را با حوزه دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی، تنظیم می‌کند، بررسی و تدوین شد.

این سند در سطح چشم‌انداز، نظام ارزش‌ها و همچنین اهداف، سیاست‌ها و راهبرد‌های کلان در یک برنامه زمان‌بندی ۱۵ ساله تدوین شده است و هدف اساسی آن همکاری نظام‌مند بین نیرو‌های مسلح و دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی است.
در این جلسه همچنین با رای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، دوره ریاست آقایان " رضا داوری اردکانی"رییس فرهنگستان علوم، علیرضا مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی و غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به مدت ۳ سال دیگر تمدید شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۵ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر:۸۴۲۴۱۳۵۴، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
0
0
به نظرم در زمينه دفاعي تونستيم به اون حد از توانايي برسيم كه كشور هاي جهان بهمون غبطه بخورن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین