پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۳۰۳۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
مصوبه تغییر دامنه نوسان در عمل خروج پول حقیقی از بورس را تشدید و روند ریزش بازار را ادامه دار کرده است.
شعار سال : روز گذشته روند نزولی بازار ادامه یافت و شاخص کل مجدد وارد کانال 1.1 میلیون واحد شد. همزمان آمارها نشان می دهد که با وجود اجرای مصوبه دامنه نوسان نامتقارن، روند خروج پول سهامداران حقیقی از بورس شدت یافته و از ابتدای بهمن تاکنون بیش از 9 هزار میلیارد تومان پول از بورس خارج شده است.به گزارش خراسان، در معاملات روز شنبه شاخص کل بورس افت 11 هزار و 855 واحدی را پشت سر گذاشت و به سطح یک میلیون و 193 هزار واحد رسید تا شاخص پس از 11 روز کاری دوباره به کانال یک میلیون و 100 هزار واحدی برگردد. افت 11 هزار و 855 واحدی بیشترین میزان نزول شاخص پس از تغییر دامنه نوسان قیمت سهام است.این در حالی است که سهامداران با تغییر رئیس سازمان بورس، به دنبال تغییر سیاست ها و روندهای موجود در بورس به امید بهبود وضعیت بودند؛ اما تغییر در ریاست سازمان بورس و تغییر در دستورالعمل های بازار سرمایه توسط رئیس جدید تنها یک روز توانست سهامداران را قانع کند تا از صف های فروش خارج شوند. این روند از روز یک شنبه هفته پیش دوباره به بست‌نشینی در صف های فروش منجر شد و بازار سرمایه در هشت روز گذشته روزهای منفی را سپری کرده است.به عبارت دیگر، پس از ریزش ۴۵ درصدی شاخص کل و برخی نمادها تا ۸۰ درصد از سقف خود در مرداد ، همچنان به دلیل نبود تقاضای قوی، وجود ابهامات و پافشاری فروشندگان برای خروج از بازار، شاهد نزول متوالی قیمت ها در تابلوی معاملات هستیم.

نکته قابل تامل در این بین خروج پول از ابتدای بهمن امسال توسط سهامداران حقیقی بوده است. در این مدت تنها هفت روز پول از سوی سهامداران حقیقی وارد بازار شده است. در 19 روز دیگر پول از بازار خارج شده است. برآیند پول ورودی و خروجی نشان می دهد حدود 9 هزار و 350 میلیارد تومان پول در این مدت از بازار سرمایه خارج شده است.اثر منفی دامنه نوسان نامتقارن بر حجم معاملات نیز خود را نشان داده است به گونه ای که حجم معاملات به 9.5 هزار میلیارد تومان رسید که رقم پایینی محسوب می شود.کارشناسان معتقدند دامنه نوسان نامتقارن به دلیل محدودیت کاهش قیمت تا 2 درصد برای سهام، موجب شده است تا سهام برای رسیدن به کف قیمت، روزهای بیشتری را در صف فروش سپری کند و امکان معامله این گونه سهام سخت تر و به اصطلاح بازار قفل شود.


شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان ، تاریخ انتشار - ، کد خبر : 20609 ، khorasannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
0
همين يكي رو كم داشتيم واقعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین